در حال بارگذاری ...

افزایش همکاری‌ها به منظور تسهیل فعالیت‌های بازآفرینی شهری در محلات دارای بافت فرسوده

سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان برنامه و بودجه به منظور تسهیل فعالیت‌های بازآفرینی شهری ایران در محلات دارای بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی توافق کردند .

در جلسه‌ای که با حضور محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با مسعود شکیبایی فرد رییس امور راه و ترابری و مدیریت عمران و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور و هیات همراه برگزار شد ، افزایش همکاری‌های دو جانبه به منظور تسهیل فعالیت‌های بازآفرینی شهری در محلات دارای بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی مورد تاکید قرار گرفت .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در این جلسه با اشاره به این که ماموریت‌ و رسالت اصلی شرکت خدمت رسانی به ساکنان بافت‌های ناکارآمد و اغلب محلات کمتر برخوردار است ، عنوان کرد : راهبرد اصلی در حوزه بازآفرینی شهری شتاب‌بخشی به روند نوسازی بناهای ناپایدار در محلات هدف و محرومیت زدایی از چهره این مناطق است و باید سرانه استاندارد مسکن و نیز سرانه خدمات هفتگانه در محلات بازآفرینی شهری به متوسط استاندارد همان شهر برسد .

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار مهمترین هدف از اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری را محرومیت‌زدایی ، ارتقای کیفیت زندگی و حفظ جان ساکنان بافت‌های ناکارآمد برشمرد و گفت : در دولت سیزدهم گام مهمی در جهت نوسازی بافت‌های فرسوده برداشته شد و برای اولین بار بسته‌ تشویقی ۱۹ بندی کالبدی به تصویب شورای‌عالی معماری و شهرسازی رسید ، از زمان ابلاغ این مصوبه با جهش معناداری در صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده مواجه شده‌ایم .

آیینی افزود : برای اولین بار استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی متخصص با عنوان حلقه‌های میانی برای حضور در این بافت‌ها و اطلاع‌رسانی و تشویق ساکنان به نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در دستور کار قرار گرفت و در این راستا هفته گذشته حدود ۶۰۰ نفر از سرحلقه‌های گروه‌های جهادی در همایشی دو روزه آموزش دیدند و اولین پویش حلقه‌های میانی هفته آخر خرداد برگزار خواهد شد .

در این جلسه شکیبایی‌فرد نیز تصریح کرد : سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .




مطالب مرتبط

محرومیت زدایی و بهره مندی محلات کمتر برخوردار و هدف باز آفرینی شهری از خدمات روبنایی و زیربنایی به میزان متوسط محلات برخوردار همان شهر، مورد هدف سند ملی بازآفرینی شهری و سند ملی ساماندهی و توانمندسازی مسکن سکونتگاهای غیر رسمی است که نیاز به توجه و حمایت جدی مجلس شورای اسلامی ...

|

افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

|

این پروژه‌ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقا شبکه زیرساختی ، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی ، بهسازی ، نوسازی ، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد ، ارتقا وضعیت اقتصادی و تهیه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

|

بر اساس شاخص‌های تعیین شده از سوی شورای معماری و شهرسازی کشور ، شهرداری‌ها محدوده‌هایی را به کمیسیون ماده ۵ استان معرفی می‌کنند که پس از تصویب در این کمیسیون به عنوان محدوده بافت فرسوده شهرها شناخته می‌شود .

|

نظرات کاربران