در حال بارگذاری ...
  • افزایش همکاری‌ها به منظور تسهیل فعالیت‌های بازآفرینی شهری در محلات دارای بافت فرسوده

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان برنامه و بودجه به منظور تسهیل فعالیت‌های بازآفرینی شهری ایران در محلات دارای بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی توافق کردند .

    در جلسه‌ای که با حضور محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با مسعود شکیبایی فرد رییس امور راه و ترابری و مدیریت عمران و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور و هیات همراه برگزار شد ، افزایش همکاری‌های دو جانبه به منظور تسهیل فعالیت‌های بازآفرینی شهری در محلات دارای بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی مورد تاکید قرار گرفت .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در این جلسه با اشاره به این که ماموریت‌ و رسالت اصلی شرکت خدمت رسانی به ساکنان بافت‌های ناکارآمد و اغلب محلات کمتر برخوردار است ، عنوان کرد : راهبرد اصلی در حوزه بازآفرینی شهری شتاب‌بخشی به روند نوسازی بناهای ناپایدار در محلات هدف و محرومیت زدایی از چهره این مناطق است و باید سرانه استاندارد مسکن و نیز سرانه خدمات هفتگانه در محلات بازآفرینی شهری به متوسط استاندارد همان شهر برسد .

    دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار مهمترین هدف از اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری را محرومیت‌زدایی ، ارتقای کیفیت زندگی و حفظ جان ساکنان بافت‌های ناکارآمد برشمرد و گفت : در دولت سیزدهم گام مهمی در جهت نوسازی بافت‌های فرسوده برداشته شد و برای اولین بار بسته‌ تشویقی ۱۹ بندی کالبدی به تصویب شورای‌عالی معماری و شهرسازی رسید ، از زمان ابلاغ این مصوبه با جهش معناداری در صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده مواجه شده‌ایم .

    آیینی افزود : برای اولین بار استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی متخصص با عنوان حلقه‌های میانی برای حضور در این بافت‌ها و اطلاع‌رسانی و تشویق ساکنان به نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در دستور کار قرار گرفت و در این راستا هفته گذشته حدود ۶۰۰ نفر از سرحلقه‌های گروه‌های جهادی در همایشی دو روزه آموزش دیدند و اولین پویش حلقه‌های میانی هفته آخر خرداد برگزار خواهد شد .

    در این جلسه شکیبایی‌فرد نیز تصریح کرد : سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .




    مطالب مرتبط

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    در حال حاضر حدود ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی در استان اصفهان اعم از احداث مساجد ، روکش آسفالت ، احداث مدرسه ، مرمت بناهای تاریخی ، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است .

    |

    نظرات کاربران