در حال بارگذاری ...
  • تامین ۹۵ درصد زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

    عمده مشکلی که با آن مواجه بودیم بالاخص در کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ نجف‌آباد، خمینی‌شهر ، شهرضا و ... مبحث تامین زمین بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد : طی یکماه گذشته در رابطه با تامین زمین در خصوص شهر اصفهان مصوبه شورای برنامه‌ریزی اخذ و به شورای عالی جهت تصویب ارسال شد لذا بر این اساس بیش از ۹۵ درصد تامین زمین در کل استان انجام شده است .

    علیرضا قاری قرآن در خصوص وضعیت طرح‌های حمایتی مسکن استان اظهار کرد : در طرح نهضت ملی مسکنِ این استان ، بیش از ۴۶۳ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۱۵۹ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند همچنین تاکنون در قانون جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال نیز بیش از ۲۰ هزار خانوار حائز شرایط شده‌اند .  

    وی با اشاره به اینکه استان اصفهان رتبه دوم از لحاظ تعداد متقاضیان حائز شرایط در کل کشور را دارد ، افزود : عمده مشکلی که با آن مواجه بودیم بالاخص در کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ نجف‌آباد، خمینی‌شهر ، شهرضا و ... مبحث تامین زمین بوده است .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد : به لطف خدا طی یک ماه گذشته در رابطه با تامین زمین در خصوص شهر اصفهان مصوبه شورای برنامه‌ریزی اخذ و به شورای عالی جهت تصویب ارسال شد لذا بیش از ۹۵ درصد تامین زمین در کل استان انجام شده است .  

    وی در خصوص وضعیت اجرایی پروژه‌ها افزود : چه در بخشی که زمین به متقاضیان جهت ساخت واگذار شده است و چه در بخشی که به صورت انبوه‌سازی است مراحل اجرای پروژه‌ها پیشرفت‌های مختلفی دارد و در هر دو بخش برخی از پروژه ها به مرحله نازک کاری و تحویل پروژه‌ها رسیده‌اند و برخی دیگر در مراحل ساخت قرار دارد .  

    قاری‌قرآن با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود ۴ هزار واحد تا پایان سال در این بخش‌ها (ساخت توسط مردم و انبوه سازی) تکمیل شود ، گفت : تکمیل پروژه‌ها به روند اجرای پروژه و مباحث مالی بستگی دارد همچنین بحث دیگر نیز رساندن خدمات به این مجموعه‌هاست که به صورت موازی با توجه به نیاز زیرساختی این پروژه‌ها انجام می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

    |

    در حال حاضر ۴۵ پلاک زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فریدونشهر برای واگذاری به ۱۳۵ متقاضی واجد شرایط جهش تولید مسکن اختصاص یافته است .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

    |

    با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    نظرات کاربران