در حال بارگذاری ...
  • تصویب طرح بافت فرسوده و ناکارآمد سه شهر گلستان

    با توجه به تایید شهرک های مسکونی استان و لزوم خروج محدوده شهرک از حریم شهر نوکنده ، طرح تدقیق محدوده این شهر در کارگروه تخصصی امور زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان تصویب شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان از بررسی و تصویب طرح بافت فرسوده شهرهای گلیداغ ، سیجوال و صادق آباد در کارگروه تخصصی امور زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان خبر داد .

    کارگروه تخصصی امور زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست گلستان با بررسی ۱۱ دستور کار برگزار شد .

    سید محمد حسینی ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان از تصویب طرح اصلاح حریم شهر نوکنده در این جلسه خبر داد و گفت : با توجه به تایید شهرک های مسکونی استان و لزوم خروج محدوده شهرک از حریم شهر نوکنده ، طرح تدقیق محدوده این شهر در کارگروه تخصصی امور زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان تصویب شد .

    وی افزود : همچنین در این جلسه درخواست شهرداری گرگان مبنی بر بررسی طرح شناسایی پهنه های بلندمرتبه سازی شهر گرگان مورد بررسی قرار گرفت . در کارگروه تخصصی امور زیربنایی استان طرح بافت فرسوده و ناکارآمد سه شهر استان مورد بررسی قرار گرفت و طرح های پیشنهادی تصویب شدند .

    حسینی گفت : بر این اساس بافت فرسوده شهر گلیداغ به مساحت ۲۱ هکتار ، بافت فرسوده شهر سیجوال به مساحت ۳۸ هکتار و بافت فرسوده و ناکارآمد شهر صادق آباد به مساحت ۱۲ هکتار به تصویب رسید . این طرح ها پس از تصویب در کمیسیون ماده ۵ استان به شهرداری ها ابلاغ شده و شهرداری ها می توانند از خدمات دولت برای بهسازی بافت فرسوده استفاده کنند .

    سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همچنین اظهار کرد : الحاق اراضی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن و اراضی متعلق به اشخاص حقیقی به محدوده شهر در گنبد کاووس ، آزادشهر و آق قلا از دیگر مصوبات کارگروه امور زیربنایی استان بود که با هدف تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تصویب شد .

     حسینی ادامه داد: همچنین در این جلسه تخصصی طرح هادی هفت روستای حریم شهر بررسی و مقرر شد طرح های مذکور مورد بازنگری قرار گیرند .

    گفتنی است کارگروه تخصصی امور زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان به ریاست سید مهدی مهیایی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان و اعضای کارگروه برگزار شد .

     




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم تاکنون چهار هزار و ۳۲۳ واحد نوسازی شده و ۸۱۷ پروانه نوسازی صادر شده‌ است .

    |

    در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

    |

    تا کنون در دولت سیزدهم ۲ هزار و ۳۸۷ واحد مسکونی در محلات بازآفرینی شهری استان افتتاح شده است .

    |

    از مزایای دریافت سند در سکونتگاه‌های غیر رسمی می‌توان به امکان استفاده از سند به‌عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات نوسازی مسکن اشاره کرد .

    |

    این میزان قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف شهرهای خان ببین ، گمیشان ، سیمین شهر ، فاضل آباد ، گنبد ، رامیان و آق قلا تصویب و تخصیص گردید .

    |

    نظرات کاربران