در حال بارگذاری ...
  • طرح تفصیلی شهر شیروان در خراسان شمالی به تصویب رسید

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از تصویب طرح تفصیلی شهر شیروان در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر شیروان خبر داد .

    روزبه دادجو تصریح کرد : جلسه کمیسیون ماده پنج شهر شیروان در محل سالن جلسات استانداری و به ریاست رشیدی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، میرکریمی ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران عضو کمیسیون برگزار شد .

    وی تصریح کرد : در اجرای بند (۵) ماده (۴)قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده (۴۲)آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه و عمران محلی،ناحیه ای ،منطقه ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب ۱۲ دیماه ۱۳۷۸ هیات وزیران ،کمیسیون ماده (۵)مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ موضوع بررسی و تصویب طرح تفصیلی شهر شیروان را در دستور کار قرار و کلیات مطالعات به تصویب رسید .

    دادجو عنوان کرد : افق طرح تا سال ۱۴۱۰ و برای جمعیتی بالغ بر ۹۷ هزار نفر پیش بینی که شامل ۱۳۲۵ هکتار و حریم شهر ۷۴۰۰ هکتار با تراکم خالص جمعیتی ۱۳۴ نفر در هکتار تعیین گردید . در طرح مصوب پیشنهادی علاوه بر بروز رسانی نقشه شبکه معابر و تامین سرانه کاربریهای خدماتی پشتیبان سکونت ، ضوابط و مقررات اجرایی ساختمانی و شهرسازی نیز به تصویب رسید که پس از ابلاغ به شهرداری قابلیت اجرا داشته و ملاک عمل شهرداری در صدور پروانه ساختمانی و پاسخگویی به شهروندان خواهد بود .

    وی اضافه کرد : مصوبات کمیسیون ماده پنج پس از ۲۱ روز کاری پس از ابلاغ اولیه و تأیید شورای عالی شهرسازی قابلیت اجرا دارند .

    سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان افزود : هم استانی های گرامی می توانند جهت اطلاع از آخرین مصوبات کمیسیون ماده پنج به وب سایت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به نشانی nkh.mrud.ir مراجعه فرمایند .




    مطالب مرتبط

    در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد تعداد ۲۴ پرونده در خصوص درخواست‌های تغییر کاربری ، افزایش سطح اشغال و تراکم جهت احداث واحدهای مسکونی تصمیم گیری شد .

    |

    در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر جاجرم تعداد ۲۴ پرونده در خصوص درخواست‌های تغییر کاربری ، افزایش سطح اشغال و تراکم جهت احداث واحدهای مسکونی و همچنین پیشنهادهای شهرداری جاجرم برای اصلاح محور و یا مطابقت گذرهای پیشنهادی با وضع موجود به منظور رعایت حقوق شهروندان و ذی‌نفعان ، ...

    |

    احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، طرح تفصیلی شهر مینودشت در کمیسیون ماده پنج استان گلستان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای بهبود و اصلاح ...

    |

    احمد نیکخواه نائینی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه علم و صنعت است و از سال ۱۳۸۸ در معاونت معماری و شهرسازی مشغول به خدمت بوده است . وی همچنین در دولت های یازدهم و دوازدهم و در ابتدای دولت سیزدهم در سمت مدیرکل دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری فعالیت داشته است .

    |

    نظرات کاربران