در حال بارگذاری ...
  • همه دستگاه‌ها به قافله تولید مسکن در کشور بپیوندند

    مشکلات مردم در بخش مسکن در حال رفع شدن است و حجم پروژه‌ها و افتتاح‌ها به حدی است که باید سجده شکر به جا آورد و تاکید می‌کنیم در این راه دلسرد نمی‌شویم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های در حال انجام در دولت سیزدهم با شهادت رئیس‌جمهور متوقف نمی‌شود، گفت: اجرای کلان پروژه نهضت ملی مسکن با اهتمام ویژه ای در حال انجام است اگرچه برخی از دستگاه‌ها در کمک به اجرای این پروژه اهتمام وزارتخانه را ندارند اما همه دستگاه‌ها به قافله تولید مسکن بپیوندند.

    مهرداد بذرپاش امروز ۹ خرداد در مراسم افتتاح ۲۶ هزار و ۸۰۴ واحد مسکونی و آغاز عملیات اجرایی ۳۷ هزار و۴۵۵ واحد مسکونی در سطح استان تهران با بیان اینکه رقم آغاز عملیات اجرایی واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی عبور کرده است ، گفت : افتتاح‌های واحدهای مسکونی در هفته‌های آتی تداوم خواهد داشت و در راستای کلان پروژه نهضت ملی مسکن خواهد بود .

    وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه واگذاری زمین و نوسازی بافت‌های فرسوده و سایر روش‌های ساخت با اهتمام ویژه مجموعه وزارت راه وشهرسازی در حال انجام است ، توضیح داد : مشکلات مردم در بخش مسکن در حال رفع شدن است و حجم پروژه‌ها و افتتاح‌ها به حدی است که باید سجده شکر به جا آورد و تاکید می‌کنیم در این راه دلسرد نمی‌شویم .

    وی بیان کرد : رئیس جمهور شهید دو بار از سایت پرند بازدید کرد و این نشان می‌دهد که پیگیری‌های آن مقام در تکمیل پروژه‌ها تاثیر عمده ای داشت همچنین در زمان حیات آن شهید متروی پرند نیز افتتاح و بهره برداری شد .

    بذرپاش با تاکید بر اینکه کارهای در حال انجام در دولت سیزدهم با شهادت رئیس‌جمهور متوقف نمی‌شود ، گفت : اجرای کلان پروژه نهضت ملی مسکن با اهتمام ویژه ای در حال انجام است . اگرچه برخی از دستگاه‌ها در کمک به اجرای این پروژه اهتمام وزارتخانه را ندارند اما همه دستگاه‌ها به قافله تولید مسکن بپیوندند . آمار صدور پروانه در بافت فرسوده شهرها در سال گذشته شکسته شد و هم اکنون واحدهای نوسازی شده و در حال نوسازی از عدد ۲۸۱ هزار واحد عبور کرده است .

    وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : بهترین پاسداشت خون شهدا مجاهدت بیشتر در کارها است . برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از یکصد هزار هکتار زمین تامین شده است ، همچنین توافقات خوبی با نیروهای مسلح بخش صنعت ، دانشگاه‌ها ، وزارت ورزش و سایر وزارتخانه‌ها برای تامین مسکن کارکنان آنها انجام شده است و برخی به نتیجه رسیده است .

    وی همچنین در خصوص واگذاری زمین برای طرح جوانی جمعیت توضیح داد : در سال گذشته بیش از ۷۲هزار قطعه زمین به واجدان شرایط واگذار شد و امسال نیز این واگذاری‌ها تداوم خواهد داشت .




    مطالب مرتبط

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    در استان تهران برای تامین زمین ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع شدن است .

    |

    تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

    |

    جزئیات احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در قالب های مختلف بدین شرح است : واگذاری زمین در بخش اجاره ۹۹ ساله ، واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت ، مشمولین قوانین حمایتی معادل ۴۰۷ هزار و ۵۳۶ قطعه است . همچینن در بخش اراضی اجاره ۹۹ ساله در روستاها به میزان ۷۹ هزار و ۱۰۴ قطعه واگذار شده است .

    |

    یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری ، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد . یکی از اصلی ترین تسهیلات در بخش مسکن تامین زمین است که بخش عمده ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در ...

    |

    نظرات کاربران