در حال بارگذاری ...
  • دستورالعمل عمومی طراحی و ساخت طرح‌های مسکن حمایتی ابلاغ شد

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استانداران تمامی استان و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مصوبه شورا را با موضوع دستورالعمل عمومی طراحی و ساخت طرح‌های مسکن حمایتی ابلاغ کرد .

    بر اساس این مصوبه ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ در راستای ارتقا کیفیت معماری بناهای احداثی ، تاکید بر معیارهای  معماری ایرانی - اسلامی و معماری بومی منطقه و ایجاد هماهنگی بناها با ویژگی‌های بستر طبیعی ، تاریخی و فرهنگی شهرها، « دستورالعمل عمومی طراحی و ساخت طرح های مسکن حمایتی » - به شرح پیوست - را بر اساس صورتجلسه مورخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ کمیته فنی مشترک ۱ و ۳ شورایعالی شهرسازی و معماری ، بررسی وبا تأکید بر ملاحظات زیر ، مورد تصویب قرار داد .

    ۱. مطابق بند ۵-۱ دستورالعمل فوق‌الذکر ، کمیته ارتقاء کیفی سیما و منظر استان ، وظیفه بومی‌سازی ، تدقیق و تکمیل ضوابط عمومی مندرج در این دستورالعمل را بر عهده دارد ، لذا در صورت وجود کمیته های موازی به منظور بررسی طرح های معماری مسکن حمایتی ، با عنایت به مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص "ضوابط و مقرارت ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری" مصوب ۲۵/۹/۱۳۸۷ ، لازم است وظایف این کمیته ها به کمیته ارتقاء کیفی سیما و منظراستان واگذار شود . در صورت نیاز به استفاده از اعضاء کلیدی کمیته های مذکور ، این اعضاء بعنوان مدعو در جلسه حاضر خواهند شد .

    ۲. تسری و کنترل ضوابط و مقررات این دستورالعمل در تمامی مجموعه های حمایتی احداثی نظیر تعاونی‌های مسکن ، مسکن‌های مشارکتی دولتی و امثالهم ، که از تاریخ تصویب این دستورالعمل احداث خواهند شد ، الزامی است .

    ۳. با توجه به تصویب ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مورخ ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ، طراحی واحدهای احداثی موضوع این دستورالعمل ، منطبق بر تعداد متقاضیان دارای شرایط خاص الزامی است . در طراحی داخلی این واحدها لازم است تمامی ضوابط  و مقررات مصوبه شورای‌عالی در خصوص افراد دارای معلولیت لحاظ شود .

    ۴. با تصویب «دستورالعمل عمومی طراحی و ساخت طرح‌های مسکن حمایتی» ، کلیه ضوابط و مقررات ملاک‌عمل پیشین که مغایر با ضوابط مندرج در مصوبه حاضر هستند ، لغو شده و در مواردی که مفاد ضوابط و مقررات مسکوت و بلاتکلیف است ، باید به پیشنهاد کمیته فنی (۳) در شورایعالی شهرسازی و معماری تعیین‌تکلیف شوند .

    در پایان مصوبه تاکید شده است : در اجرای مصوبه فوق‌الذکر به پیوست « دستورالعمل عمومی طراحی و ساخت طرح‌های مسکن حمایتی » برای بهره‌برداری و انعکاس به کلیه مراجع ذی‌مدخل برای اقدام لازم ابلاغ می‌شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با اعلام تصویب ضوابط عمومی طراحی و ساخت مسکن حمایتی و ضوابط عمومی بناهای شهری از ...

    |

    در بیشتر شهرهای استان اراضی مناسبی برای الحاق به آن شهر شناسایی و به شورای عالی شهرسازی ارسال شده که در صورت تصویب و ابلاغ این اراضی ، تامین زمین مسکن حمایتی در تعهد مطابق با تعهدات انجام می‌شود .

    |

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار چهارمحال و بختیاری با مکانیابی کنونی احداث شهرک آلونی به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران از موافقت مشروط با افزایش تراکم پروژه ...

    |

    نظرات کاربران