در حال بارگذاری ...
  • تامین اراضی نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی به ارزش ۱۷۰ همت

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از تامین اراضی نهضت ملی مسکن به ارزش ۱۷۰ همت در استان خراسان رضوی خبر داد .

    وحید داعی در سومین جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی که به ریاست یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی و با حضور سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی ، امام جمعه مشهد و نماینده مجلس خبرگان رهبری برگزار شد ، ضمن عرض تسلیت شهادت رییس جمهور محبوب و مردمی شهبد رییسی و همراهانشان ، آخرین وضعیت عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان را با محوریت نهضت ملی مسکن استان تشریح کرد .

    داعی در ابتدا با اشاره به برنامه ابلاغی چهارساله را در بخش های حمایتی (انبوه سازی ، گروه ساخت) ، بازآفرینی شهری ، خودمالک ، روستایی تعداد متقاضیان تایید نهایی در استان را ۱۳۶ هزار و یکصد و چهل سه نفر اعلام و با اشاره به ۴۸۶۴ هکتار زمین که معادل ۱۳۴ هزار و هفتصد و هشتاد واحد به ارزش ۱۷۰ همت این آمار را معادل ۱۵ برابر زمین تامین شده در مسکن مهر اعلام کرد .

    وی با اشاره به رتبه اول استان در انعقاد قرارداد آماده سازی سایت ها ، از انعقاد ۲۰۱ سایت معادل ۴ هزار و هشتصد و شصت و چهار هکتار خبر داد . در بخش بازآفرینی شهری برای اولین بار در کشور بسته تشویقی برای ۹۶ شهر استان مصوب و در حال اجراست .

    داعی افزود : ۲۴ هزار و چهارصد و سی پروانه از آغاز این طرح در استان در بحث نوسازی مسکن در محلات هدف صادر شده است .

    وی در ادامه گزارش اجمالی از تسهیلات ارایه شده توسط شبکه بانکی ، وام ودیعه مسکن ، جوانی جمعیت و پروژه های قابل افتتاح ، اقدامات در بخش ساماندهی املاک و مستغلات شامل شناسایی خانه های خالی جهت اعمال قانون و مالیات ، تهیه نرم افزار تعیین اجاره بها تحت وب برای مشهد ، نظارت و بازرسی از مشاورین املاک و ...  پرداخت .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی فراخوان جذب ایده رویداد توسعه نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم را منتشر و از علاقه مندان ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت آبفاِی مشهد و مدیرکل راه و شهرسازی استان وضعیت ایجاد زیر ساخت های آب و فاضلاب نهضت ملی مسکن ...

    |

    از مجموع حدود ۷ هزار نفر که تاکنون در این شهرستان حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن شناخته شده‌اند و فرآیند اختصاص و واگذاری واحدهای مسکونی به آنان در دست اقدام است ۵ هزار متقاضی مربوط به شهر گناباد و بقیه مربوط به شهرهای بیدخت و کاخک از توابع شهرستان گناباد هستند .

    |

    اقدام برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای چاپشلو ، نوخندان و لطف آباد نیز در حال انجام است .

    |

    خراسان‌رضوی در تعداد سایت‌های نهضت ملی مسکن از پیشگامان کشور است .

    |

    نظرات کاربران