در حال بارگذاری ...

پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق ملی مسکن برای تسهیلات قرض‌الحسنه

با پرداخت این تسهیلات ، که با معرفی واجدین شرایط از سوی نهادهای ذی ربط صورت می گیرد ، تامین مسکن دهک‌های یک تا چهار و اجرای طرح نهضت ملی مسکن سرعت خواهد گرفت .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرعامل هیات عامل صندوق ملی مسکن گفت : امسال مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان از منابع این صندوق برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به دهک‌های یک تا چهار در نظر گرفته شده است .

محمدرضا مهدیار اسماعیلی با بیان اینکه صندوق ملی مسکن به متقاضیان مسکن دهک‌های یک تا چهار تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن پرداخت می‌کند ، گفت : مشمولین دهک‌های یک تا چهار که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند ، علاوه بر بهره‌مندی از تسهیلات مسکن این طرح ، از صندوق ملی مسکن هم تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند .

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن میزان تسهیلات پرداختی به دهک‌های یک و ۲ را ۴ میلیارد ریال و میزان تسهیلات متقاضیان دهک‌های ۳ و ۴ را ۳ میلیارد ریال اعلام کرد . بازپرداخت این تسهیلات به صورت ۱۵ ساله و صرفا با پرداخت ۲ درصد کارمزد به بانک خواهد بود و صندوق ملی مسکن ، از دریافت‌کنندگان تسهیلات ، سود یا کارمزدی دریافت نخواهد کرد .

مهدیار اسماعیلی با بیان اینکه امسال مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان از منابع این صندوق برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به دهک‌های یک تا چهار در نظر گرفته شده است ، گفت : بانک عامل پرداخت تسهیلات مذکور ، بانک مسکن است و در آینده سایر بانک‌ها نیز به چرخه پرداخت این تسهیلات وارد خواهند شد .

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن از اجرای فاز اول این طرح ، با پرداخت هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در استان مرکزی خبر داد و خاطرنشان کرد : با پرداخت این تسهیلات ، که با معرفی واجدین شرایط از سوی نهادهای ذی ربط صورت می گیرد ، تامین مسکن دهک‌های یک تا چهار و اجرای طرح نهضت ملی مسکن سرعت خواهد گرفت .

گفتنی است ، صندوق ملی مسکن با هدف هم‌افزایی ، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن در سال ۱۴۰۱ راه اندازی شده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل صندوق ملی مسکن از آمادگی آن صندوق برای مشارکت با شرکت بازآفرینی شهری ایران در اجرای طرح کلید به کلید خبر داد ...

|

با پیگیری‌های مدیر کل راه و شهرسازی استان ۲۰۰ دستگاه آسانسور به ساختمان‌های مسکن مهر شوشتر توسط وزارت راه و شهرسازی و از محل اعتبارات صندوق ملی مسکن اختصاص یافت . همچنین در این نشست تفاهم‌نامه بین اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و شهرداری شوشتر جهت همکاری‌های لازم برای ...

|

در این نرم‌افزار ، منابع صندوق ملی مسکن شامل وجوه نقد ، اسناد ، اسناد خزانه ، زمین ، املاک و مستغلات ، ثبت ، نگهداری و به‌روزرسانی می‌شود .

|

این سامانه جامع و یکپارچه و تحت وب است و سرورهای اصلی آن در وزارت راه و شهرسازی و صندوق ملی مسکن نصب شده که تمامی استان‌ها نیز به آنها متصل می‌شوند .

|

تلاش کردیم تا هم زمان با جذب منابع و همچنین هزینه کرد منابع صندوق برای نهضت ملی مسکن برای ماه‌های پیش رو پیش‌بینی‌های مستمر داشته باشیم تا دچار محدودیت منابع نشویم .

|

نظرات کاربران