در حال بارگذاری ...
  • اجرای عملیات احداث واحد مسکونی برای ۱۱ هزار متقاضی در چهارمحال و بختیاری

    درصد پیشرفت فیزیکی مسکن ملی از ۱۰۰ تا سه درصد در استان متغیر است به‌طوری‌که در شهرستان خانمیرزا تاکنون عملیاتی اجرا نشده اما در شهرکرد واحدهایی تکمیل و به‌زودی تحویل متقاضیان می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت : از مجموع ثبت‌نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن ۱۸ هزار متقاضی ۴۰۰ میلیون ریال آورده اولیه را واریز کرده‌اند و از این تعداد تاکنون احداث مسکن برای ۱۱ هزار متقاضی وارد مرحله اجرا شده است .

    خدایار باقری با تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان گفت : تاکنون ۱۰۳ هزار و ۸۰۵ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند که نزدیک به ۸۰ هزار نفر شرایط لازم را دارند . از ثبت‌نام کنندگان ۱۸ هزار نفر ۴۰۰ میلیون ریال آورده اولیه را واریز کردند و از این تعداد احداث مسکن برای ۱۱ هزار متقاضی وارد مرحله اجرا شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص متقاضیان طرح جوانی جمعیت نیز گفت : در بحث جوانی جمعیت ۱۳ هزار و ۶۰۰ متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند که برای یک هزار و ۷۸۹ نفر قرعه‌کشی شده است .

    باقری بیشترین آمار جوانی جمعیت در استان را مربوط به شهرستان لردگان اعلام کرد و افزود : این در حالی است که در لردگان با کمبود شدید زمین روبرو هستیم . از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۱۵۰ واحد مسکن به پیمانکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تکمیل شده اما هنوز تحویل متقاضیان نشده است و نیاز است تا متقاضیان آورده خود را تکمیل کنند .

    مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود : تعدادی واحد نیز در محله ۳۴ در حال تکمیل شده است که تا پایان خرداد قابل سکونت می‌شود و خدماتی نظیر آب ، برق ، گاز و فاضلاب برای این واحدها اجرا شده و زیرساخت‌هایی نظیر خیابان‌کشی و آسفالت معابر نیز به زودی انجام می‌شود .

    باقری در خصوص جانمایی برای کاربری‌های آموزشی ، درمانی و مذهبی در محلات مسکن ملی ، اظهار داشت : مجوز ۱۴ مدرسه ، پنج مسجد ، پنج مرکز درمانی و یک کلانتری گرفته شده که به‌زودی عملیات اجرای این طرح‌ها آغاز می‌شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف استان متفاوت است ، گفت : درصد پیشرفت فیزیکی مسکن ملی از ۱۰۰ تا سه درصد در استان متغیر است به‌طوری‌که در شهرستان خانمیرزا تاکنون عملیاتی اجرا نشده اما در شهرکرد واحدهایی تکمیل و به‌زودی تحویل متقاضیان می‌شود .

    باقری کمبود زمین را یکی از چالش‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان عنوان کرد و افزود : زمین از ۲ طریق توافق مردمی یا زمین‌های ملی تامین می‌شود که به جد دنبال تامین زمین هستیم و در حال حاضر برای آزادسازی یک هزار هکتار زمین با کشاورزان توافق اولیه شده است .

    وی با تاکید بر اینکه واگذاری امتیاز مسکن‌های ملی خلاف قانون است ، تصریح کرد : این در حالی است که در بازار غیررسمی مواردی از تخلفات گزارش شده است از همین رو تاکید می‌شود از افرادی که این تخلفات را انجام می‌دهند سلب امتیاز می‌شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان مازندران ۸۴۳۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن را افتتاح کرد و هم‌زمان ۱۴۷ قطعه زمین برای طرح ...

    |

    تاکنون برای ۳۰ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین انجام شده است که در برخی از شهرها اراضی بیش از میزان درخواست تامین شده و در برخی از شهرها نیز مشکلات تامین زمین وجود دارد . شهرکرد یکی از شهرهایی است که در تامین زمین آن برای متقاضیان مشکلاتی وجود دارد .

    |

    از نیمه سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفته شد که زمین‌های روستایی را وارد مدار ساخت کنیم و از این طریق ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در کشور معادل ۴۰ هکتار زمین تأمین و مقرر شد با واگذاری کار ساخت واحدها به مردم از بروز مجدد مشکلات همانند زمان اجرای مسکن مهر جلوگیری و کارها با شتاب بیشتری ...

    |

    برنامه امسال برای واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت واگذاری زمین به ۷۰ هزار متقاضی بوده که هم‌اکنون بیش از ۷۰ هزار قطعه واگذاری و بیش از ظرفیت انجام شده است .

    |

    در طرح جوانی جمعیت ، زمین مورد نیاز برای تمام این متقاضیان تأمین شده و تاکنون ۲ هزار قطعه به متقاضیان واگذار شده و به مابقی هم تا پایان امسال واگذار خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران