در حال بارگذاری ...
  • بازنگری طرح جامع شهر مبارکه به پایان رسید

    طرح‌های جامع اولین سطح از طرح‌های توسعه شهری هستند که با یک افق بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه گفت : در حال حاضر طرح بازنگری طرح جامع شهر مبارکه به پایان رسیده ‌و در مرحله ابلاغ است .

    سجاد صریریان اظهار کرد : طرح‌های توسعه فرا شهری طرح‌هایی هستند که سیاست‌های توزیع جمعیت ، فعالیت و همچنین پهنه‌های عملکردی و کاربری اراضی را در سطوح ناحیه ، منطقه و مجموعه‌های شهری تعیین و ضوابط مربوط به نحوه استفاده از آن پهنه‌های سرزمینی را مشخص می‌کنند .  

    وی افزود : طرح‌های جامع اولین سطح از طرح‌های توسعه شهری هستند که با یک افق بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه بیان کرد : این طرح‌ها علاوه بر ارائه اسناد نقشه‌ای، ضوابط مربوط به حفظ و ارتقای کیفیت محیطی مناظر طبیعی ، تاریخی و مصنوع را نیز وضع می‌کنند .  

    وی در خصوص وضعیت طرح جامع شهر مبارکه عنوان کرد : در حال حاضر طرح بازنگری طرح جامع این شهر به پایان رسیده است و طرح در مرحله ابلاغ قرار دارد .  

    صریریان با بیان اینکه طرح‌های تفصیلی شهرهای زیباشهر ، طالخونچه ، کرکوند و دیزیچه در دست تهیه و اقدام است ، خاطرنشان کرد : طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی ، وضعیت دقیق کابری ها، تراکم ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند .




    نظرات کاربران