در حال بارگذاری ...
  • تصویب طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان اصفهان

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان به تصویب رسیده و در مرحله ابلاغ است .

    محمد بنائیان در خصوص وضعیت طرح های تفصیلی استان اظهار کرد : از سال ۱۳۹۸ تا کنون (خرداد ۱۴۰۳) تعداد ۲۰ طرح تفصیلی شامل شهرهای چادگان ، بهاران ، گرگاب ، خور ، خورزوق ، کلیشاد و سودرجان ، سفیدشهر ، گوگد ، گلشهر ، رضوانشهر ، گلدشت ، پیربکران ، کوهپایه ، دهاقان ، شهرضا ، داران ، بافران ، دستگرد ، فرخی و شاپورآباد ابلاغ شده است .  

    وی افزود : علاوه بر این تعداد ۱۹ طرح به تصویب رسیده و در مرحله ابلاغ می‌باشند که شهرهای فلاورجان ، دهق ، جوزدان ، علویجه ، درچه ، فولادشهر ، زاینده رود ، خوانسار ، قمصر ، منظریه ، قهجاورستان ، کرکوند ، زیباشهر ، ابریشم ، بادرود ، افوس ، میمه ، دامنه و انارک را شامل می شود .  

    معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد : برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است .  

    وی گفت : تعداد ۷ طرح تفصیلی شامل شهرهای لایبید ، ورنامخواست ، سمیرم ، نجف آباد ، آران و بیدگل ، اردستان و زواره نیز در حال تهیه مرحله دوم است .  

    هنردان خاطرنشان کرد : طرح های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی ، وضعیت دقیق کاربری ها ، تراکم ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند .  

    در حال حاضر استان اصفهان با دارا بودن ۱۱۷ شهر از بزرگترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استان های کشور برخوردار است ، این استان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح های توسعه فرا شهری و شهری است . 




    مطالب مرتبط

    موضوع حائز اهمیت این است که شهرداری بدون اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مجاز به اعطای حداکثر تراکم تشویقی نیست و عملکرد مدیریت شهری در ارتباط با اجرا و تحقق خدمات عمومی در دو مصوبه قبلی ، در تسریع و تسهیل ادامه فرآیند اخذ مصوبات آتی موثر است .

    |

    جایگاه کمیسیون ماده پنج در استان کاملاً مشخص است لذا هر تصمیمی که در این کمیسیون گرفته می‌شود تمام اعضا و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند .

    |

    طرح تفصیلی ۱۰ شهر در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آن در حال اجراست .

    |

    در نگرش و روش نوین ، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها ، مشارکتی‌بودن فرایند تدوین برنامه است ، بنابراین سازمان‌های مردم‌نهاد در صورت مشارکت فعال در این زمینه ، می‌توانند نقش بی‌بدیلی در پیشرفت و توسعه اصفهان ایفا کنند .

    |

    در سال جاری بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده و به منظور تسریع در رفع مشکلات شهری ، جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ با فاصله زمانی نزدیکتری نسبت به قبل برگزار شده است لذا امسال تعداد ۴۰ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان برگزار شده که برآیند آن ۶۰۶ مصوبه بوده است .

    |

    نظرات کاربران