در حال بارگذاری ...
  • شناسایی بیش از ۳۶۲ هزار هکتار زمین در قالب شهرهای جدید ساحلی

    طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده شده و با تهیه طرح‌های اجرایی ، مراحل عملیاتی آنها آغاز شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت : شرکت عمران شهرهای جدید برای توسعه اقتصاد دریامحور و در قالب طرح نهضت ملی مسکن ، اقدام به شناسایی بیش از ۳۶۲ هزار هکتار مساحت در شهرهای جدید ساحلی جنوب کشور کرد .

    سعید غفوری اظهار کرد : با ابتکار وزارت راه و شهرسازی و هم‌زمان با اجرای برنامه نهضت ملی مسکن و با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظلّه العالی) برای توسعه اقتصاد دریا محور ، شرکت عمران شهرهای جدید کشور ، اقدام به شناسایی بیش از ۳۶۲ هزار هکتار مساحت در قالب شهرهای جدید ساحلی در سواحل جنوب کشور کرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : این مساحت علاوه بر ۱۰۲ هزار هکتار مساحت تأمین شده برای نهضت ملی مسکن بوده و بستری برای رفع دغدغه مردم و دولتمردان در خصوص تأمین زمین و مسکن پایدار برای سال‌های آتی است .

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد : علاوه بر این موارد ، تنوع بخشی به فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زا در سواحل جنوبی کشور ، افزایش توان رقابتی کشور در اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی، توانمندسازی جامعه محلی و ایجاد فرصت‌های پایدار برای توسعه شهری و روستایی در کشور از دستاوردهای این ابرپروژه ملی در آینده خواهد بود .

    غفوری یادآور شد : طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده شده و با تهیه طرح‌های اجرایی ، مراحل عملیاتی آنها آغاز شده است .

    وی با بیان اینکه در موج اول طی چهار سال آینده این سکونتگاه‌ها می‌تواند، پذیرای بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت از اقصی‌نقاط کشور باشد ، گفت : انتظار می‌رود در موج‌های بعدی، این سکونتگاه‌ها ، بزرگ‌ترین کارگاه تولید مسکن و شهرسازی کشور و جاذب جمعیت چند میلیون نفری و فعالیت‌های گوناگون باشد . این موضوع علاوه بر تضمین تأمین نیاز آینده زمین و مسکن در کشور، متضمن توسعه پایدار اقتصادی و زیست‌محیطی کشور و جامعه محلی در بلندمدت خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    |

    در طرح اجرای نهضت ملی در شهرهای جدید ۴۰۰ هزار واحد را متعهد شدیم که خوشبختانه تا به امروز بالغ بر ۳۳۵هزار واحد تامین زمین شده است که یک رکورد ۶۰ درصدی در تامین زمین در دو ماه پایان سال گذشته وجود داشته است و عملیات اجرایی نیز شتاب گرفته است .

    |

    در خصوص نهضت ملی مسکن تا اواخر بهمن ماه واحدهای دارای قرارداد در سطح کشور ۱۲۵ هزار و ۹۳۵ واحد بوده است که برنامه‌ریزی برای حدود ۴۰ هزار واحد را در دستور کار داریم . در برنامه است تا قبل از اتمام سال واحدهایی که در شهرهای جدید کار ساخت آنها آغاز می‌شود به بیش از ۱۶۶ هزار واحد ...

    |

    بر اساس این پروانه صادر شده ، تعداد ۱۳۰۷ قطعه ویلایی ۲۰۰ متری به ظرفیت طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد افزوده شد که علاوه بر متقاضیان این طرح ، به خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران نیز اختصاص خواهد یافت .

    |

    نظرات کاربران