در حال بارگذاری ...
  • برگزاری پویش سراسری واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت با نام و یاد شهید رییسی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی از برگزاری پویش سراسری واگذاری زمین و آغاز عملیات اجرایی اتاق‌های مادر و کودک با نام و یاد شهید رییسی پرچمدار جوانی جمعیت خبر داد .

    محمدصادق مرادی با اشاره به کسب رتبه نخست این ستاد در عمل به قانون جوانی جمعیت و اخذ جایزه ملی جمعیت ، گفت : وزارت راه و شهرسازی موفق شد تا مقام نخست دستگاه‌های اجرایی را در حوزه جوانی جمعیت کسب کند و این جایزه توسط شهید رییسی به وزیر راه و شهرسازی اعطا شد. با تاکیدی که رییس جمهور شهید نسبت به اجرای قوانین جوانی جمعیت داشتند با خود عهد بسته ایم تا در ادامه این مسیر تمام تلاش خود را انجام بدهیم .

    دبیر ستاد جوانی جمعیت ادامه داد : با تاکید رهبر انقلاب مبنی بر اینکه در شرایط موجود در خدمت رسانی  هیچ خللی به وجود نخواهد آمد ، به زودی پویشی با نام و خاطره این مجاهد خستگی ناپذیر (شهید سید ابراهیم رییسی) برای واگذاری زمین‌های جوانی جمعیت و عملیات اجرایی اتاق های مادر و کودک توسط ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی آغاز می‌شود .

    مرادی توضیح داد : وزیر راه و شهرسازی به عنوان رییس ستاد جوانی جمعیت در ابتدای امسال ماموریت و راهبرد جامعی در سه محور سیاست‌گذاری ، خدمات رسانی و نظارت را برای این دبیرخانه تعریف کرد و اعضای این ستاد که متشکل از معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه هستند نیز با انگیزه به میدان آمده‌اند تا این ماموریت خطیر را به سرانجام برسانند . امسال در کنار پویش‌های اهدای زمین به شیوه جدید ، جشن شروع ساخت زمین‌های واگذار شده را نیز برگزار خواهیم کرد و تا اتمام ساخت خانه‌ها در کنار خانواده‌های ۳ فرزند به بالا خواهیم بود .

    مرادی افزود : ساخت ۱۳۰۰ تابلو ویژه جوانی جمعیت، تعریف خدمات جدید در فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها و پایانه‌ها برای خانواده‌های پر جمعیت و همچنین ساخت، بهسازی و راه اندازی ۵۵۰ اتاق مادر و کودک برای عموم مردم و همچنین راه‌اندازی مهدهای کودک در محل کار ، راه‌اندازی ستاد تسهیل ازدواج کارکنان و فرزندان آنها و ادامه روند اعطای هدایای فرزندآوری و ازدواج به خانواده بزرگ راه و شهرسازی تعدادی از برنامه‌های تکلیفی و فرا تکلیفی این وزارتخانه برای سال ۱۴۰۳ خواهد بود .

    وی ادامه داد : افتخار دریافت جایزه ملی جمعیت رسالت و تکلیف این وزارتخانه را چندین برابر کرده است و بی شک در سال ۱۴۰۳ وزارت راه و شهرسازی به الگویی برای کار جهادی در حوزه جوانی جمعیت تبدیل می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در حوزه مسکن ، از موضوع تامین زمین ، عملیات اجرایی ، گرفتن پروانه‌های مختلف ساختمانی همه و همه در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گرفت . شهید رییسی در سفرهای استانی که انجام می داد در شهرهای جدید در کنار تحویل مسکن به تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکونی هم توجه ویژه ای ...

    |

    با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

    |

    شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط ۱۰۹ نفر تخصیص پروژه شده اند . این واحدهای مسکونی در شهرهای آزادشهر و بندر ترکمن قرار داشته و بدیهی است در صورت تامین زمین به فرهنگیان سایر شهرهای استان نیز تخصیص پروژه خواهد شد .

    |

    اقدامات بخش مسکن بسیار امیدوارکننده است ؛ برای مثال در استان سمنان و برخی دیگر از استان‌ها ، جهشی بسیار عالی در بخش مسکن صورت گرفته و مردم رضایتمندی قابل توجهی از این امر دارند .

    |

    نظرات کاربران