در حال بارگذاری ...
  • ۱۶ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق ملی مسکن در بخش مسکن هزینه شد

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن با اعلام اینکه هم اکنون منابع صندوق بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است ، گفت : از ابتدای دولت تاکنون ۱۶ هزار میلیاردتومان از منابع نقدی صندوق در بخش مسکن هزینه شد .

    محمدرضا مهدیار اسماعیلی با بیان اینکه تأمین مسکن یکی از اولویت‌های اصلی رئیس‌جمهور شهید بود که خوشبختانه اقدامات گسترده‌ای در این حوزه صورت گرفته است ، گفت : ساخت ۴ میلیون مسکن قانون کشور بود و اگر هم قانون نبود نیاز کشور بوده که اجرایی شده است . امروز رقم ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار پروژه عبور کرده است . همچنین از ابتدای نهضت ملی مسکن تاکنون منابع جذب شده در صندوق از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده که ۳۷۱ هزار میلیارد تومان از این رقم آورده مردمی است .

    وی در پاسخ به سوالی در خصوص منابع صندوق ملی مسکن اعلام کرد : منابع صندوق نقدی از محل اوراق و دارایی‌ها تامین می‌شود که در حال حاضر منابع صندوق ملی مسکن بیش از ۱۳هزار میلیارد تومان است .

    مهدیار اسماعیلی همچنین در پاسخ به این پرسش که از ابتدای نهضت ملی مسکن تاکنون میزان هزینه کرد صندوق در بخش مسکن چقدر است ؟ گفت : از ابتدای دولت تاکنون از محل منابع نقدی صندوق ملی مسکن ۱۶ هزار میلیارد تومان برای بخش مسکن در اجرای طرح نهضت ملی و تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر هزینه شد .

    وی با اعلام اینکه اجرای نهضت ملی مسکن مشاغل مختلف مرتبط با مسکن را فعال کرده است ، توضیح داد : از ۳۷۱ هزار میلیارد تومان منابع مردمی جذب شده برای طرح نهضت ملی مسکن ۲۳۴ هزار میلیارد تومان مستقیم و ۱۳۷ هزار میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانکی و مابقی از طریق صندوق ملی مسکن تامین شده است .

    آغاز پرداخت وام قرض‌الحسنه ویژه دهک‌های یک تا ۴ درآمدی

    مهدیاراسماعیلی از آغاز پرداخت وام قرض‌الحسنه ویژه دهک‌های یک تا ۴ درآمدی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت : این دسته از متقاضیان علاوه بر دریافت ۵۵۰ میلیون تومان در مناطق شهری ، ۳۵۰ میلیون تومان در مناطق روستایی وام قرض الحسنه ویژه دریافت می‌کنند. این رقم برای دهک‌های یک و دو ۴۰۰ میلیون تومان و برای دهک‌های ۳و ۴ ۳۰۰ میلیون تومان است که با تسهیلات دریافتی و رقم قرض‌الحسنه رقم قابل توجهی از منابع مالی خرید مسکن برای گروه‌های حمایتی را دریافت می‌کند .

    وی افزود : سود تسهیلات قرض‌الحسنه دهک‌های کم درآمدی ۲ درصد و بازپرداخت آن ۱۵ ساله است که می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات این دهک‌ها را در تامین مسکن رفع کند . از منابع نفتی نیز که مقرر شده بود دو میلیارد دلار به طرح نهضت ملی مسکن و طرح‌های وزارت راه و شهرسازی تخصیص یابد بخش اول این منابع به ارزش ۱۰ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال به نفع نهضت ملی مسکن وصول شده است .

    مهدیار اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص خرید مصالح ساختمانی از طریق بورس کالا برای طرح نهضت ملی مسکن توضیح داد : بزرگ‌ترین خرید فولاد در سال ۱۴۰۲ با ۲هزار میلیارد تومان انجام شد که از ۳۱ اردیبهشت ماه عملیات توزیع میلیگرد های خریداری شده برای طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است .

    آمادگی صندوق ملی مسکن برای حمایت از شرکت‌های دارای فناوری در بخش مسکن

    وی همچنین از آمادگی صندوق ملی مسکن برای محصولات دانش بنیان و تامین فولاد این پروژه‌ها با نرخ دولتی خبر داد .

    ۳ شهر خلیج فارس ، علوی و تیس با سرمایه‌گذاری کشورهای دیگر احداث می‌شود

    مهدیار اسماعیلی همچنین در خصوص همکاری کشورهای دیگر با ایران برای طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد : در پروژه‌های ساحلی که ۲۷ نقطه شناسایی و در دستور کار قرار گرفته است ، سه شهر خلیج فارس ، علوی و تیس برای سرمایه‌گذاری بخش بین الملل کاندید شده است و این شهرها در تراز بین المللی و با همکاری دیگر کشورها احداث خواهند شد که در این بخش بانک مسکن به مشارکت آمده است .

    ۸ هزار میلیارد تومان جریمه استنکاف بانک‌ها به صندوق ملی مسکن وصول شد

    مدیرعامل صندوق ملی مسکن همچنین در خصوص منابع مالیاتی صندوق ملی مسکن اعلام کرد : مقرر شده است تا جریمه استنکاف بانک‌ها و همچنین مالیات خانه‌های خالی به صندوق ملی مسکن واریز شود در بخش خانه‌های خالی ۱۷ هزار میلیارد تومان از مالیات باید وصول می‌شد که آخرین آمارها حاکی از وصول ۱۶هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که دریافتی ما از این بخش ۸ هزار میلیارد تومان بوده است .

    جریمه مالیاتی بانک‌ها در عدم پرداخت تسهیلات نهضت ملی به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان رسید

    به گفته وی، در بخش دوم منابع مالیاتی جریمه استنکاف بانک‌ها، امروز به رقم ۲۵۰ هزار میلیارد رسیده که تاکنون با وجود صدور برگه‌های تشخیص منابعی از این محل دریافت نشده است .

    تلاش برای افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن

    مهدیار اسماعیلی در پاسخ به پرسشی در خصوصی احتمال افزایش تسهیلات نهضت ملی مسکن عنوان کرد : در صدد هستیم که وام نهضت ملی مسکن را از ۵۵۰ میلیون تومان به ۷۰۰ میلیون تومان برسانیم .

    ۶ بانک پیشتاز در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

    وی افزود : تاکنون همکاری بانک‌های مسکن ، ملت ، ملی ، سپه ، تجارت و صادرات در پرداخت تسهیلات مناسب بوده است .




    مطالب مرتبط

    سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان در قالب کمک به واحدهای باقیمانده مسکن مهر شهرهای جدید ، استان‌ها و پروژه‌های خدمات زیربنایی و روبنایی شامل درمانگاه ، مدرسه ، مسجد و سایر از محل صندوق ملی مسکن پرداخت و حمایت شد .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    ما برای ۳۰ هزار متقاضی ، کار افتتاح حساب را انجام داده و در انتظار واریز وجه ۴۰۰ میلیون ریالی از سوی ۱۰ هزار متقاضی هستیم تا زمین لازم را در اختیارشان قرار دهیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    نظرات کاربران