در حال بارگذاری ...
  • انجام ۸۴۰ پروژه خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرایند نوسازی ۲۸۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و بهره برداری از ۱۰۲ هزار واحد، اجرای بسته تشویقی نوسازی و شهرسازی در بافت‌های فرسوده ۶۹۰ شهر ، انجام ۸۴۰ پروژه خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری و راه‌اندازی سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری بخشی از مهمترین عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت بازآفرینی شهری ایران است .

    مهم‌ترین کارهای انجام شده در مجموعه شرکت بازآفرینی شهری ایران در بخش‌های نوسازی ، بهسازی معابر ، تکمیل پروژه‌های روبنایی و زیربنایی در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری ایران ، تشریح شد .

    فرایند نوسازی ۲۸۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و بهره‌برداری از ۱۰۲ هزار واحد

    فرایند نوسازی ۲۸۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و بهره‌برداری از ۱۰۲ هزار واحد ، اتمام ۳۰۶ پروژه روبنایی از ۵۱۳ پروژه در دستور کار دولت با هدف محرومیت‌زدایی و اجرای ۲۰۷ پروژه روبنایی باقیمانده در بافت‌های فرسوده سطح کشور ، اتمام ۴۷ پروژه زیربنایی از ۷۹ پروژه و اجرای ۳۲ پروژه در این حوزه ، بخشی از مهم‌ترین عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه بازآفرینی شهری طی دولت سیزدهم است .

    همچنین ، شرکت بازآفرینی شهری ایران در این دولت ۴۱۲ پروژه فضای شهری را در برنامه داشت که طی دولت سیزدهم ۲۴۶ پروژه به اتمام رسیده و در حال حاضر نیز ۱۶۶ پروژه در حال اجرا است . همچنین بهسازی معابر (آسفالت معابر) در دولت سیزدهم در مناطق هدف بازآفرینی شهری ایران به میزان ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر و در ۴۸۸ شهر انجام شده است .

    آمار صدور پروانه ساختمانی بافت‌های فرسوده در سال ۱۴۰۲ شکست

    در دولت سیزدهم توجه با بافت‌های فرسوده با دو هدف نوسازی واحدهای فرسوده در بافت‌های فرسوده شهری و همچنین ساخت مسکن در مناطقی که واجد تمامی خدمات است مورد تاکید بوده است . دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ موفق شد تا آمار صدور پروانه را در محلات هدف بازآفرینی شهری ایران در ۱۲ سال اخیر در کل کشور بشکند .

    اجرای بسته تشویقی نوسازی و شهرسازی در بافت‌های فرسوده ۶۹۰ شهر

    بسته تشویقی ۱۹بندی شهرسازی که متضمن سیاست‌های تشویقی کالبدی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری است در دولت سیزدهم تدوین ، تصویب و ابلاغ شد . این مصوبه در ۶۹۰ شهر کشور اجرایی شد که در ۳۱۹ شهر بسته مصوب و در ۲۸۳ شهر بسته تشویقی بومی به اجرا درآمد . بر اساس اعلام شرکت بازآفرینی شهری ایران اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شهری ۹۱ درصد سطح بافت‌های ناکارآمد شهری را به خود اختصاص داده است .

    انجام ۸۴۰ پروژه خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری

    شرکت بازآفرینی شهری ایران در بافت‌های هدف خود اجرای پروژه‌های زیربنایی و روبنایی را در دستور کار داشت . در این بخش ۸۴۰ پروژه خدمات روبنایی و زیربنایی شامل فضاهای آموزشی ، انتظامی ، درمانی ، ورزشی ، فضای سبز ، پارک ، معابر و غیره و همچنین تسویه مطالبات پیمانکاران از مجموع یک هزار و ۲۴۵ پروژه در دولت سیزدهم انجام شد .

    راه‌اندازی سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری

    برگزاری ۲۲ جلسه ستاد استانی و یک هزار و ۵۲۵ جلسه ستاد شهرستانی بازآفرینی و تهیه و تصویب برنامه اقدام مشترک ۲۹۸ شهر و یک هزار و ۹۸۳ محله ، همچنین راه‌اندازی سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری و ایجاد دسترسی به ۳۵ اداره کل و ۶۸۳ شهرداری برای بارگذاری اطلاعات از جمله برنامه اقدام مشترک این شرکت در دولت سیزدهم است .

    شرکت بازآفرینی شهری ایران برای ترغیب مردم به نوسازی واحدهای فرسوده در بافت‌های فرسوده شهری نسبت به فعال‌سازی و راه اندازی ۶۰۷ حلقه میانی در ۱۳۷ شهر و ۵۷۲ محله اقدام کرده . همچنین ، تهیه اسناد آموزشی و ترویجی برای اطلاع‌رسانی و ترویج سیاست‌های شرکت بازآفرینی شهری و سیاست‌های دولت سیزدهم نیز از دیگر اقداماتی است که شرکت بازآفرینی شهری ایران بر انجام آن اهتمام داشته است .




    مطالب مرتبط

    انتظار داریم طی دو ماه آینده ، شهرهای باقیمانده نیز بسته تشویقی را اجرا کنند . البته تلاش بر این است تا استان‌ها به سمت بومی‌گرایی رفته و با همکاری شهرداری‌ها بسته تشویقی متناسب با شرایط شهر خود را در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسانند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    راهکار رفع معضل این مناطق ، جلوگیری از مهاجرت نیست، چراکه مهاجرت همواره وجود داشته و نمی‌توان کسی را مجبور کرد در جایی که تمایل ندارد ، زندگی کند . راهکار این معضل مدیریت و کنترل آن است که در دهه‌های گذشته این کار انجام نشده است و امروز شاهد گسترش محلات کم‌برخورداریم .

    |

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

    |

    نظرات کاربران