در حال بارگذاری ...
  • متقاضیان نوسازی واحدهای مسکونی در آذربایجان غربی به ۱۵ هزار و ۳۷۲ واحد رسید

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ بر ۵۵.۳۰۴ میلیارد ریال تهیه شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : تاکنون ۱۵ هزار و ۳۷۲ واحد مسکونی متقاضی نوسازی هستند و درخواست آنها سامانه ستاد ملی ثبت شده است .

    رسول عطائی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری آذربایجان غربی که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در سالن جلسات استانداری برگزار شد ، اظهار کرد : متقاضیان نوسازی واحدهای مسکونی در ۲۲ شهر اقدام به ثبت درخواست کردند . نوسازی مساکن در بافت های فرسوده شهری نیازمند یک عزم جدی و مشارکت همه جانبه شهرداران و مسئولان شهرستانی است .

    سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به تخصیص قیر به شهرداری های استان نیز ، گفت : در راستای آسفالت معابر خاکی محدوده‌های بازآفرینی شهری مصوب استان بیش از ۱۲ هزار و ۴۷۲ تن قیر رایگان به ارزش یک هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال طی چند سال اخیر به شهرداری‌های آذربایجان غربی واگذار شده است .

    عطائی افزود : این میزان قیر تخصیصی جهت آسفالت معابر محلات هدف به طول ۲۵۹ کیلومتر در اختیار شهرداری های ۱۶ شهر استان قرار گرفته است . جذب قیر بیشتر نیازمند همکاری همه جانبه شهرداران سطح استان است تا رویکردهای بازآفرینی شهری با هدف توزیع عادلانه و توسعه استاندارد خدمات و سرانه‌های شهری اجرایی شود .

    وی ادامه داد : با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ بر ۵۵.۳۰۴ میلیارد ریال تهیه شده است .




    مطالب مرتبط

    تعداد ۵ پروژه بازآفرینی شهری باقیمانده نیز در سال جاری اتمام می‌شود و به بهره برداری خواهد رسید . پروژه‌های بازآفرینی شهری در شهرهای ارومیه ، خوی ، بوکان ، میاندوآب ، پیرانشهر ، سردشت و مهاباد اجرا شده‌ است .

    |

    در خصوص اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در شهرستان باید اولویت بندی بر اساس نیاز مردم منطقه مورد نظر انجام گیرد تا توسعه رفاه اجتماعی را شاهد باشیم و از اجرای طرح‌های فاقد اولویت خودداری گردد .

    |

    پروژه سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن از طرح های نهضت ملی مسکن در زمین ۸۰ هکتاری در دست اجراست و باید روند اجرایی این طرح تسریع یابد . طرح ۷۸۸ خودمالکی مسکن در شهر جدید گلمان نیز در دست اجراست که در حال حاضر ۴۴۰ واحد از این طرح به اتمام رسیده است .

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    اراضی الحاق شده به محدوده شهر سلماس در اولویت اجرایی نهضت ملی مسکن است و استفاده از ظرفیت اراضی اوقافی در اولویت دوم بوده و باید مقدمات اجرایی شدن نهضت ملی مسکن در این اراضی فراهم شود .

    |

    نظرات کاربران