در حال بارگذاری ...

برگزاری رزمایش جهادی نوسازی مسکن در ۸ شهر استان گلستان

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت : رزمایش جهادی تبیین نوسازی مسکن با رویکرد مردمی‌سازی نوسازی مسکن و تبیین حمایت‌ها و تخفیف‌ها در محلات هدف بازآفرینی شهری بمنظور نوسازی مسکن به طور همزمان با کشور ، در هشت شهر گلستان برگزار شد .

سید محمد حسینی اظهار کرد : در اولین رزمایش جهادی نوسازی مسکن ضمن توزیع کتابچه‌های آموزشی ، اعضای بسیج سازندگی با حضور در محلات هدف بازآفرینی شهری و دیدار چهره به چهره با ساکنین در خصوص ۴۹ حق ساکنین اطلاع‌رسانی انجام دادند . بسته‌های تشویقی مصوب شده از سوی دولت نیز برای ساکنان محلات هدف بازآفزینی در جهت احیا، بهسازی و نوسازی این محلات تشریح شد .

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : هدف از برگزاری این رزمایش استفاده از توان بسیج برای تبیین و اقناع سازی ساکنان محلات هدف بازآفرینی جهت ترغیب به نوسازی واحدهای مسکونی است .

حسینی با اشاره به اینکه این رزمایش در شهرهای گرگان ، گنبد کاووس ، علی آباد کتول ، بندرگز ، کردکوی ، آق قلا ، آزادشهر و کلاله برگزار شده است ، گفت : تلاش می‌کنیم در راستای تحقق شعار سال از ظرفیت‌های مردمی برای نوسازی بهره کافی بگیریم .

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان یادآور شد : این رزمایش با حضور اعضایی از شهرداری‌ها ، حلقه‌های میانی محلات ، بسیج سازندگی ، قرارگاه اقتصاد مقاومتی ، شورای جهادی و قرارگاه عملیات جهادی تا روز جمعه ۲۵ خردادماه ادامه داشته و در حال برگزاری است .




مطالب مرتبط

در دولت سیزدهم تاکنون چهار هزار و ۳۲۳ واحد نوسازی شده و ۸۱۷ پروانه نوسازی صادر شده‌ است .

|

ورود بسیج به اقناع سازی و ترغیب مردم در محلات هدف بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی بسیار اهمیت دارد . 

|

این میزان قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف شهرهای خان ببین ، گمیشان ، سیمین شهر ، فاضل آباد ، گنبد ، رامیان و آق قلا تصویب و تخصیص گردید .

|

در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

|

بر اساس این طرح استان گلستان تعهد ساخت ۶۱ هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی را در چهار سال دارد که در حال حاضر بیش از ۴۱ هزار واحد مسکونی در استان در حال ساخت است .

|

نظرات کاربران