در حال بارگذاری ...

انعقاد تفاهمنامه مشترک برای تامین مسکن کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اهواز

در این توافق نامه ضمن تعیین تعهدات طرفین ، دانشگاه متعهد شد در تأمین مالی پروژه احداث واحدهای مسکونی ویژه کارمندان دانشگاه آزاد از محل منابع داخلی در اختیار دانشگاه و نیز سایر منابع بانکی و… مشارکت داشته باشد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، اداره‌کل راه و شهرسازی استان خوزستان با دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان تفاهمنامه مشترک برای تامین مسکن کارکنان این دانشگاه امضا کرد .

پیرو جلسات مشترک شورای مسکن شهرستان دزفول در خصوص تعیین تکلیف یک قطعه زمین با کاربری آموزشی که هم اکنون در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی دزفول است ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با مدیرکل راه و شهرسازی استان دیدار کرد .

در این دیدار که در راستای اجرای قوانین ساماندهی ، حمایت و جهش تولید و عرضه مسکن و به منظور تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های طرح جامع مسکن صورت گرفت ، پس از مذاکرات بین دو طرف، توافق‌نامه‌ای میان علی افروس رئیس دانشگاه با مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی استان به امضا رسید .

در این توافق نامه ضمن تعیین تعهدات طرفین ، دانشگاه متعهد شد در تأمین مالی پروژه احداث واحدهای مسکونی ویژه کارمندان دانشگاه آزاد از محل منابع داخلی در اختیار دانشگاه و نیز سایر منابع بانکی و… مشارکت داشته باشد .

همچنین مقرر شد دانشگاه ، ملک فوق‌الذکر را جهت تغییر کاربری به نمایندگان راه و شهرسازی استان واگذار نماید و پس از بازنگری طرح تفصیلی و تغییر کاربری اراضی مورد توافق و تهیه طرح تفکیکی و آماده‌سازی و تصویب آن در مراجع قانونی ، پس از کسر سهم شهرداری ، به میزان۵۰ درصد از اراضی باقی‌مانده با کاربری خالص مسکونی در سهم دانشگاه آزاد اسلامی باقی مانده و بقیه سطوح حاصل از تفکیک با هر کاربری طبق طرح مصوب و میزان ۵۰ درصد از کاربری‌های مسکونی و تجاری باقی مانده در سهم سازمان ملی زمین و مسکن قرار گیرد .

علاوه بر این ، طبق این تفاهم نامه کلیه کاربری‌های عمومی از قبیل ، آموزشی ، ورزشی ، مذهبی ، بهداشتی و درمانی ، فرهنگی و هنری ، فضای سبز و غیره مطابق سرانه‌های شورای عالی معماری و شهرسازی که به تصویب مراجع ذی صالح می‌رسد ، تحویل اداره‌کل راه و شهرسازی می‌شود .




مطالب مرتبط

کارگروه امور زیربنایی زیرمجموعه شورای برنامه‌ریزی استان و وظیفه آن تصویب طرح‌های کلان از حوزه‌های مختلف شهرستانی ازجمله در بخش صنایع، کشاورزی ، مسکن و موارد متعدد دیگر است . بر اساس قانون ، اجرای مصوبات شورای برنامه‌ریزی به‌عنوان شورایی مهم و تصمیم گیر از سوی همه ...

|

طبق آنچه مصوب شده قیمت تمام شده مسکن به ازای هر متر مربع حدود ۹ میلیون تومان است که با تعدیل تورم به میزان ۲۵ درصد و سایر هزینه ها این رقم به حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان می رسد که بخشی از مبلغ ساخت مسکن از طریق تسهیلات بانکی و بخشی دیگر از آورده متقاضیان تامین می‌شود .

|

با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور ، قرار است بخشی از طرح‌های فاقد متقاضی مسکن مهر را پس از حل موضوعات حقوقی و قضائی به نهضت ملی تبدیل کنیم .

|

نظرات کاربران