در حال بارگذاری ...
  • احداث ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌ شهرها

    ارزیابی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه موضوع مهمی است که بر اساس جزء ۵ بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران ، انجام آن بر عهده مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در همکاری با دیگر سازمان‌ها قرار گرفته است . در مورد ارزیابی ساختمان‌های بلندمرتبه و مهم در تهران از سال گذشته در قالب تفاهمی که با شهرداری تهران و مدیریت بحران شهر تهران داشتیم، کار آغاز شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، گفت : برای احداث ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها با صنعت تفاهم و زمین‌هایی نیز با کمک صنعت الحاق و یا شناسایی شده است که با مدل‌های مالی مختلف در قالب صنعت‌شهرها احداث خواهد شد .

    محمدمهدی حیدری اظهار کرد : صنعت شهر مهم‌ترین رویکرد دولت سیزدهم برای استفاده از مشارکت واحدهای تولیدی و صنعتی در فرایند تأمین زمین کارکنان و کارگران است . برای احداث ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت شهرها با صنایع تفاهم و زمین‌هایی نیز با کمک صنعت الحاق و یا شناسایی شده است که با مدل‌های مالی مختلف در قالب صنعت‌شهرها احداث خواهد شد .

    رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، با بیان اینکه راهکار کنترل کیفی ساخت و سازها در طرح نهضت ملی مسکن ارائه گواهی‌نامه و تاییدیه فنی است ، ابراز کرد : در ساخت و سازهای طرح نهضت ملی یکی از روش‌های کیفی‌سازی ، استفاده از محصولاتی است که دارای گواهی‌نامه فنی از مرکز هستند .

    حیدری ، به روند شناسایی ساختمان‌های ناایمن اشاره کرد و گفت : ارزیابی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه موضوع مهمی است که بر اساس جزء ۵ بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران ، انجام آن بر عهده مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در همکاری با دیگر سازمان‌ها قرار گرفته است . در مورد ارزیابی ساختمان‌های بلندمرتبه و مهم در تهران از سال گذشته در قالب تفاهمی که با شهرداری تهران و مدیریت بحران شهر تهران داشتیم، کار آغاز شده است .

    ۱۵۰۰ دستگاه شتاب‌نگار در کشور وجود دارد

    رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، با بیان اینکه سال گذشته در مرحله نخست ، ۱۷۰۰ ساختمان در تهران مورد ارزیابی قرار گرفت و نتایج ارزیابی در چهار گروه به سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران اعلام شد ، بیان کرد : تا اواخر تابستان بررسی و ارزیابی ۳۴۰۰ ساختمان که احتمال خطر برای آن‌ها وجود داشت ، انجام و بر اساس تکلیف ، ۱۶ هزار ساختمان در تهران را مورد بررسی خواهیم داد .

    حیدری با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۵۰۰ دستگاه شتاب‌نگار در کشور وجود دارد ، اظهار کرد : طی ادوار گذشته ۸۰۰ دستگاه نسل جدید خریداری و به فراخور در بسیاری از شهرهای کشور نصب شده و در حال نصب است .  

    وی با بیان اینکه توسعه شبکه شتاب نگار در کشور بحث ایجاد سامانه پاسخگو سریع است ، ادامه داد : سامانه پاسخ سریع زلزله قادر است بعد از زلزله در کمتر از چند دقیقه اعلام کند که بیشترین خسارت مربوط به کدام منطقه است تا نیروهای امدادی و بحران به آن منطقه بسیج شوند .




    مطالب مرتبط

    بر اساس آمارهای رسمی از حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر کاشمر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۷۰ درصد واحدها فاقد اسکلت و همچنین از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار واحد مسکونی شهر خلیل‌آباد نزدیک به این گسل نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۷۰ درصد فاقد اسکلت است . این ...

    |

    دغدغه مهم ما کیفیت مصالح ساختمانی بوده و از سال‌های گذشته مرکز تحقیقات ارائه گواهی‌نامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه خود قرار داده است .

    |

    تبیین مقوله صنعتی‌سازی ، وضعیت دانش فنی و فناوری‌های نوین ساختمانی و ابنیه فنی در کشور ، مطلوب و قابل‌قبول است . حلقه گمشده در این بخش ، توجه ناکافی به موضوعاتی از جمله مدیریت ساخت ، مدیریت پروژه، مدیریت اطلاعات ساختمان و موارد نظایر آن است و راه برون‌رفت در این موضوع ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی از برنامه آن مرکز برای اتمام ارزیابی ۳ هزار و ۴۰۰ ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مغایرت اساسی در خصوص احداث تعاونی مسکونی در شهرک شهیدباقری را بررسی کرد و مقرر شد تا ...

    |

    نظرات کاربران