در حال بارگذاری ...
  • ثبت ۴۷۲ هزار و ۵۷۰ قرارداد اجاره در سامانه خودنویس

    در این سامانه ، مالکان و مستاجران امکان ثبت قرارداد اجاره را به شکل رایگان در سامانه دارند و با این کار بخشی از مشکلات مردم در این بخش در حال حل شدن است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر سامانه خودنویس از ثبت ۴۷۲ هزار و ۵۷۰ قرارداد اجاره در سامانه خودنویس خبر داد .

    مهدی ساسانی با یادآوری اینکه سامانه خودنویس از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده است ، افزود : این سامانه در خرداد سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت و به مرور انواع معاملات اجاره بر روی آن بارگذاری شد .

    به گفته ساسانی ، ۲۱ بهمن سال گذشته دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف شد و هم اکنون مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره باید به سامانه جدید (سامانه خودنویس) مراجعه کنند .

    گفتنی است ، از جمله ویژگی‌های و مزایای این سامانه شامل امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مشاوران املاک ، امکان ثبت قرارداد اجاره توسط مالک و مستاجر ، فعالیت شبانه روزی سامانه ، پشتیبانی برخط و تلفنی ، امکان شخصی‌سازی قرارداد است .

    شایان ذکر است ، دولت سیزدهم با هدف ساماندهی بازار اجاره و مسکن و تسهیل در این بخش مجموعه اقداماتی را در دستور کار قرار داد که از جمله آن‌ها راه اندازی سامانه خودنویس است . در این سامانه ، مالکان و مستاجران امکان ثبت قرارداد اجاره را به شکل رایگان در سامانه دارند و با این کار بخشی از مشکلات مردم در این بخش در حال حل شدن است .




    مطالب مرتبط

    سامانه خودنویس با هدف کاهش هزینه‌های واسطه‌گری و کاهش هزینه‌های مالی و غیرمالی معاملات مسکن از طریق ثبت رایگان قراردادهای اجاره توسط متعاملان به آدرس srem.mrud.ir ایجاد شده است .

    |

    رسیدن به عدد ۵۰۰ هزار قرارداد حاکی از صرفه‌جویی ۷۸۰ میلیارد تومانی سامانه خودنویس دارد .

    |

    شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    |

    قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن که مراحل بررسی در شورای نگهبان را طی می‌کند در صورت تایید ، تصویب و ابلاغ ، قانون مناسبی برای شفاف‌سازی در حوزه مسکن و اجاره به شمار می‌رود .

    |

    با استفاده از این پلتفرم آنلاین ساده ، مستاجران می توانند به راحتی املاک موجود را پیدا کنند ، مستقیماً با صاحبخانه ها ارتباط برقرار کنند و قراردادهای اجاره را بدون هیچ هزینه اضافی و کاملا رایگان امضا کنند و به ثبت و اطلاع حاکمیت برسانند .

    |

    نظرات کاربران