در حال بارگذاری ...
  • شوراهای اسلامی به عنوان سفیران بازآفرینی شهری محسوب می‌شوند

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران بر ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید کرد و گفت : دو کلید واژه اصلی محرومیت‌زدایی و عدالت گستری‌ در رابطه با بافت‌های ناکارآمد شهری در نظام برنامه‌ریزی جامعه در سطح ملی و محلی همواره مورد توجه بوده است .

    میلاد امینی در بیست و نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی ، ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت با اشاره به اینکه بافت‌های ناکارآمد شهری ۲۰ درصد از مساحت سطح شهرها و ۳۰ درصد از جمعیت کشور معادل ۱۶۷ هزار هکتار و ۲۵ میلیون نفر را شامل می‌شود و در سه بخش بافت‌های فرسوده ، بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی تقسیم‌بندی می‌شوند ، گفت : شوراهای اسلامی شهرها و روستاها یکی از ارکان مهم نظام اداره کشور به شمار می‌آیند و نقش موثری در مقاوم‌سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری ایفا می‌کنند .

    عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره اینکه در قانون اساسی کشور به ظرفیت‌های بالای نظام شورایی و شورای عالی استان‌ها اشاره شده است ، گفت : به لحاظ گستردگی و جمعیت محلات هدف بازآفرینی ، موضوع نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری تنها با همکاری تمامی ارکان مدیریت شهری کشور محقق خواهد شد .

    امینی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی دولت و وزارت راه و شهرسازی شناخته می‌شوند و شوراها سفیران بازآفرینی شهری محسوب می‌شوند ، گفت : در حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در استان‌های مختلف کشور شناسایی شده که هیچ سازه‌ای ندارند و با هر نیروی عمودی یا افقی در هم می‌ریزند . از این رو نوسازی این بناهای ناپایدار  باید در دستور کار و توجه جدی مدیران شهری و دستگاه‌های دولتی قرار بگیرد .

    امینی با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری ، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است ، بیان داشت : ما در حوزه بازآفرینی شهری امسال به دنبال جهش تولید مسکن با مشارکت مردم هستیم .

    وی با بیان اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده به معنای نجات جان مردم است ، اظهار کرد : بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه به دنبال تخریب و بازسازی هر پلاک فرسوده به طور متوسط در کشور سه واحد مسکونی ایجاد می‌شود ، اظهار کرد : دولت و شهرداری‌های سراسر کشور برای تسریع در ساخت مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری باید حمایت‌های لازم را از مردم ، سازندگان و توسعه گران داشته باشند .

    وی با اشاره به اینکه ۷۵۰ شهر در سراسر کشور دارای محدوده بازآفرینی شهری مصوب هستند ، توضیح داد : اعضای شورای شهرها و شهرداری‌های سراسر کشور در رابطه با بازنگری و تجدیدنظر محدودهای هدف و سند توسعه محلات هدف بازآفرینی اهتمام جدی داشته باشند .  

    ۲۴۵ پروژه بازآفرینی بهره‌برداری می‌شود

    امینی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۴۶ پروژه اجرایی زیربنایی ، روبنایی و فضای شهری در دستور کار شرکت قرار دارد، گفت: ۲۴۵ پروژه بازآفرینی شهری در آینده نزدیک با عنوان «یادگار ابراهیم» در محلات هدف کشور افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید .

    عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه بهسازی و آسفالت معابر در دولت سیزدهم در مناطق هدف بازآفرینی شهری ایران به میزان ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر و در ۴۸۸ شهر انجام شده است ، گفت : در راستای نهضت ملی آسفالت و بهسازی معابر در محلات هدف با توجه با عنایات و توجهات وزیر راه و شهرسازی و مشارکت سایر دستگاه‌ها تا پایان امسال کلیه معابر خاکی در این محلات آسفالت و بهسازی خواهند شد ، به شرط اینکه شهرداری‌ها در تدوین و اجرای مصوبه ۱۹بندی تشویقی شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور به صورت بومی، اقدام و آن را اجرایی کنند .




    مطالب مرتبط

    در این رزمایش نیروهای جهادی با هماهنگی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و از طریق ادارات راه و شهرسازی شهرستان نسبت به آشنایی ساکنان محلات و محدوده‌های هدف بازآفرینی به حقوق ایشان در خصوص موضوع نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده (۵۰ حق) اقدام کرده و با حضور در سطح محلات و به صورت ...

    |

    سرعت نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری با توجه به وجود امکانات زیربنایی و روبنایی در این محدوده‌ها ، از سرعت بالایی برخوردار است و بازآفرینی شهری به بازگشایی معابر در این محدوده‌ها با کمترین هزینه به شهرداری‌ها کمک می‌کند .

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    شهرهایی که مصوبه ۱۹ بندی بسته تشویقی را اجرا نکرده‌اند با توجه به فرصت پیش آمده و همکاری معاونت شهرسازی و معماری نسبت به جهت اجرایی کردن مصوبه و در نهایت بومی سازی مصوبه تشویقی کالبدی اقدام کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در دیدار با مسئولان استان اردبیل بر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری‌ها برای ...

    |

    نظرات کاربران