در حال بارگذاری ...
  • اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد رسید

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ هزار واحد مسکن روستایی اعلام شد .

    جلسه شورای مسکن امروز شنبه ۲۶ خرداد به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاونان وی در بخش‌های معماری و شهرسازی ، مسکن و ساختمان ، بازآفرینی شهری ایران ، شرکت عمران شهرهای جدید ، همچنین بنیاد مسکن ، صندوق ملی مسکن ، بانک مسکن و سایر بخش‌های مرتبط ، در ساختمان دادمان برگزار شد .

    در این جلسه ، بررسی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین تکمیل و تحویل واحدها ، تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر ، تازه‌ترین وضعیت الحاق اراضی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین وضعیت بازار مسکن و اجاره مورد بررسی قرار گرفت و پیشرفت‌های هر کدام از بخش‌ها به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد .

    تاکنون اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد عبور کرده و بخشی از این واحدها نیز تکمیل و تحویل متقاضیان شده است .

    ساخت مسکن روستایی از دیگر محورهای این جلسه بود که بر اساس آخرین آمار اعلام شده ، تعداد واحدهای روستایی تاکنون به ۵۵۱ هزار و ۷۹۸ هزار واحد رسیده است .

    همچنین بر اساس آخرین آمار ، نوسازی بافت فرسوده شهری به ۲۸۵ هزار و ۵۵۹ رسید .

    در این جلسه میزان پیشرفت ۲۷ نقطه سکونتگاهی ساحلی جدید بحث و بررسی شد .




    مطالب مرتبط

    ما برای ۳۰ هزار متقاضی ، کار افتتاح حساب را انجام داده و در انتظار واریز وجه ۴۰۰ میلیون ریالی از سوی ۱۰ هزار متقاضی هستیم تا زمین لازم را در اختیارشان قرار دهیم .

    |

    با تاکید دولت سیزدهم بر توانمند سازی تعاونی ها در ساخت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن این استان ، از ظرفیت های تعاونی ها استفاده شد که نقش مهمی در اجرای سریع کار داشت .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن با اعلام اینکه هم اکنون منابع صندوق بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است ، گفت : از ابتدای دولت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هم‌زمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان یزد ، ۴ هزار و ۱۵۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان افتتاح و تحویل ...

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    نظرات کاربران