در حال بارگذاری ...

تامین بیش از ۴۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان گلستان

این زمین‌ها از محل ارضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی و ظرفیت‌های پیش بینی شده در مواد ۹.۱۰ و ۱۱ قانون جهش تولید مسکن تامین و سند مالکیت آن‌ها به نام سازمان ملی زمین و مسکن در آمده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان از تامین بیش از ۴۰۰ هکتار زمین از اراضی قابل اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد .

سید محمد حسینی اظهار کرد : در راستای پیشبرد اهداف دولت سیزدهم در حوزه تولید و عرضه مسکن اداره کل راه و شهرسازی گلستان در شهرستان گنبد کاووس نسبت به تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدامات خوبی انجام داده است .

وی افزود : این زمین‌ها از محل ارضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی و ظرفیت‌های پیش بینی شده در مواد ۹.۱۰ و ۱۱ قانون جهش تولید مسکن  تامین و سند مالکیت آن‌ها به نام  سازمان ملی زمین و مسکن  در آمده است .

حسینی ادامه داد : با توجه به وجود اراضی کشاورزی در گلستان ، اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان با مانع کمبود زمین روبرو است .

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت : در این راستا اقدام به توافق با مالکین حقیقی و حقوقی کرده تا از این مسیر کسری زمین را تامین کنیم . این اقدام در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر تولید مسکن و در بستر قانون جهش تولید مسکن محقق شده است .




مطالب مرتبط

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

این پروژه که در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع در حال احداث است و شامل ۱۲ بلوک با واحدهای ۳۰ ، ۳۶ و ۵۴ متری است ، هم‌اکنون با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله ساخت دیوارچینی و اجرای تأسیسات قرار دارد .

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز توجه زیادی به تخصیص سرانه‌های عمومی شده و بخش قابل توجهی از اراضی به این امر اختصاص یافت .

|

برنامه چهارساله استان گلستان برای این حوزه انعقاد ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد قرارداد بوده که تا کنون شش هزار و ۸۲۱ قرارداد ساخت مسکن خودمالک در بانک‌های عامل استان منعقد شد .

|

تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

|

نظرات کاربران