در حال بارگذاری ...
  • اجرای ۲۶ درصد از طرح نهضت ملی مسکن آذربایجان‌غربی در روستاها

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : ۲۶ درصد از سهمیه این استان در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در روستاهای آذربایجان‌غربی اجرایی می‌شود .

    رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی اظهار داشت : تاکنون ۷۴۴ هکتار زمین در روستاهای آذربایجان‌غربی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن استان تحویل شده است .

    وی ادامه داد : این اراضی به متقاضیان واجد شرایط روستایی طرح نهضت ملی مسکن واگذار می‌شود که هر واحد مسکن روستایی به صورت ویلایی خواهد بود .

    سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار پروانه‌های صادر شده در بافت فرسوده استان ، گفت : تاکنون برای هشت هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده است .

    عطائی اضافه کرد : در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده ، در طول ۴ سال بوده است .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون فرآیند نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری به رقم ۲۸۵ هزار واحد رسیده است که از تعداد واحدهایی که فرایند نوسازی را در بافت فرسوده شهری آغاز کرده‌اند بیش از ۱۰۲ هزار واحد تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید .

    |

    تمام پرونده‌های مطرح شده مربوط به شهر ارومیه بوده که با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد . نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی ، قرار دارد .

    |

    در بخش کلنگ زنی واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز به زودی عملیات اجرایی و ساخت ۳ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود . این تعداد واحدهای آماده کلنگ زنی در ۳ شهر آذربایجان‌غربی قرار دارند و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود .

    |

    این واحدهای مسکونی در ۵۲۵ قطع زمین تعیین شده اجرایی خواهد شد و مشکلی از بابت تامین زیرساخت‌های لازم ندارد و تمام امکانات تامین شده است . مدت زمان اجرای این طرح از زمان آغاز عملیات اجرایی ۳۰ ماهه خواهد بود که پس از اتمام تحویل متقاضیان می‌شود .

    |

    اجرای طرح‌های مسکن در روستا و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در سطح استان آذربایجان غربی توسط بنیاد مسکن انجام می‌گیرد و برای تمام چهار هزار و ۴۵۶ متقاضی تخصیص زمین انجام شده‌ است .

    |

    نظرات کاربران