در حال بارگذاری ...
  • ساخت و تحویل بیش از ۲۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

    با تاکید دولت سیزدهم بر توانمند سازی تعاونی ها در ساخت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن این استان ، از ظرفیت های تعاونی ها استفاده شد که نقش مهمی در اجرای سریع کار داشت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۵ هزار و ۸۴۱ واحد مسکونی به همت دولت سیزدهم در سراسر این استان تحویل شهروندان گرامی شد .

    عطاء اله اکبری گفت : طرح نهضت ملی مسکن با توجه به کمبود مسکن در کشور به ازای ساخت هر سال یک میلیون واحد جهت کاهش فاصله عرضه و تقاضا ، کنترل قیمت مسکن و اجاره بها در دولت سیزدهم تهیه و ابلاغ و مقرر گردید این واحدها با روش های مختلف از قبیل مسکن حمایتی با واگذاری زمین دولتی به صورت اجاره ۹۹ ساله ، خود مالکین با بهره مندی از تسهیلات بانکی این طرح ، نوسازی بافت های فرسوده با ارائه مشوق ها و تخفیفات مختلف ، مسکن روستایی و سایر روش های احداث شود .

    وی ادامه داد : در این راستا سهمیه سیستان و بلوچستان در این طرح حدود ۱۴۲ هزار واحد در چهار سال تعیین شد که با اجرای موفق طرح و پیشتازی این استان در خرداد ماه سال جاری با حضور مقام عالی وزارت ۲۵ هزار و ۸۴۱ واحد شامل ۲ هزار و ۳۳۷ واحد حمایتی ، هزار و ۴۵۱ واحد بافت فرسوده ، ۱۹۸ واحد خودمالکین ، ۱۴ هزار و ۲۰۰ واحد روستایی و ۷ هزار و ۶۵۵ واحد سایر طرح ها از قبیل مسکن محرومین، جوانی جمعیت ، اقشار ویژه ، و چهار فرزندی به بهره برداری رسید .

    دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت : طرح نهضت ملی مسکن یکی از راهکارهای دولت سیزدهم برای خانه دار شدن مستاجران و اقشار ضعیف بود که با پیگیری های لازم، اقدامات موثری برای تامین زمین و ساخت در این استان آن انجام شده است . با تاکید دولت سیزدهم بر توانمند سازی تعاونی ها در ساخت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن این استان ، از ظرفیت های تعاونی ها استفاده شد که نقش مهمی در اجرای سریع کار داشت .

    دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان همچنین از اشتغال بیش از ۴۱ هزار و ۵۲۵ نفر در پروژه های در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد .




    مطالب مرتبط

    یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال بود که در این استان با ساخت سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌ بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن بین اقشار کم ، فضای مناسب برای ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در این منطقه ایجاد شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    با توجه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور ، قرار است بخشی از طرح‌های فاقد متقاضی مسکن مهر را پس از حل موضوعات حقوقی و قضائی به نهضت ملی تبدیل کنیم .

    |

    طرح نهضت ملی مسکن در گالیکش در ۳۰ قطعه و ۱۲۰ واحد مسکونی به صورت گروه ساخت احداث می‌شود .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    نظرات کاربران