در حال بارگذاری ...
  • تامین زمین تولید مسکن شهرهای جدید به میزان ۸ هزار و ۳۳۰ هکتار در دولت سیزدهم

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات روبنایی ، آماده سازی و محوطه‌سازی ، تهیه نقشه‌های معماری واحدهای مسکونی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عملکرد شرکت عمران شهرهای جدید در هزار روز دولت سیزدهم در بخش شهرسازی شامل تامین زمین تولید مسکن شهرهای جدید به میزان ۸ هزار و ۳۳۰ هکتار ، آماده‌سازی اراضی به میزان یکهزار و ۶۷۷ هکتار ، شناسایی و تصویب ۲۷ پهنه برای توسعه شهرهای جدید و شهرک‌های ساحلی تشریح شد .

    شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر تحت‌ مسئولیت آن شرکت با عنوان ساخت مسکن حمایتی ، در فرایند توسعه سکونتگاه‌های ساحلی ، بهره‌گیری از ظرفیت بخش‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌سازی ، استفاده از ظرفیت قانونی شهرک‌های مسکونی دولتی برای حمایت از سیاست‌های تامین مسکن دولت مشارکت فعال داشته است .

    آماده‌سازی اراضی برای ساخت مسکن در شهرهای جدید به میزان یک‌هزار و ۶۶۷ هکتار

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات روبنایی ، آماده سازی و محوطه‌سازی ، تهیه نقشه‌های معماری واحدهای مسکونی است . در این بخش دستاوردهایی حاصل شد که بخشی از آن دستاوردها شامل تامین زمین در شهرهای جدید به میزان ۸ هزار و ۳۳۰ هکتار و آماده‌سازی اراضی برای ساخت مسکن در شهرهای جدید به میزان یک‌هزار و ۶۷۷ هکتار اعلام شده است .

    همچنین شرکت عمران شهرهای جدید برای تامین زمین قانون جوانی جمعیت نیز مجموعه اقداماتی را انجام داد که این اقدامات شامل تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات روبنایی و آماده‌سازی و محوطه‌سازی است .

    شناسایی و تصویب ۲۷ پهنه برای توسعه شهرهای جدید و شهرک‌های ساحلی

    در اجرای اهدف اصولی نظام‌ برای تحقق اقتصاد دریا ، شرکت عمران شهرهای جدید بر اساس ماموریت وزارت راه و شهرسازی ، اقدام به مطالعه سکونتگاه‌های ساحلی کرد . طی این مطالعه برای اولین بار در کشور ۲۷ پهنه برای توسعه شهرهای جدید و شهرک‌های ساحلی با مساحتی بالغ بر ۳۶۲ هزار هکتار شناسایی و مصوب شد . در پی آن‌ مطالعات ساختاری فضایی این سکونت گاه توسط این شرکت و از طریق مهندسین مشاور داخلی در دستور کار قرار گرفت و از آن میان طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک نهایی شد و برای تصویب به مراجع بررسی و تصویب ارسال شد .

    مدل‌های جدید تامین مالی با رویکرد جذب سرمایه‌گذار خصوصی از دیگر موارد تهیه شده توسط شرکت عمران بوده است. این مطالعات و مجموعه اقدامات شامل اجماع سازی عمومی ، تدوین سازوکارهای نهادی ، قانونی و سازمانی و روش شناسی این طرح برای اولین بار در کشور اجرایی شده است .

    استفاده از ظرفیت شهرک‌سازی در کشور

    با توجه به عزم دولت برای بهره گیری از تمامی ظرفیت ها از جمله ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت مسکن و سکونتگاه، شهرک سازی برای اولین بار بعد از انقلاب مورد حمایت قرار گرفت . اقداماتی در شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان دبیرخانه ستاد مدیریت شهرک سازی کشور انجام شد که شامل بازنگری در دستورالعمل ترویج شهرک سازی با هدف تسهیل شرایط ساخت و سرمایه گذاری در حوزه شهرک ، مطالعات امکان سنجی و مکان یابی بیش از ۴۰ شهرک در اراضی دولتی برای ساخت مسکن و خدمات ، راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت شهرک سازی‌ و اتصال آن با سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به منظور شفاف و سریع تر کردن رویه ها ، صدور پروانه تاسیس ۴ شهرک دولتی و ۳ پروانه بهره برداری شهرک های خصوصی برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته و همچنین ، ایجاد دبیرخانه ستاد شهرک سازی‌ و مشاور فنی به متقاضایان احداث شهرک است .




    مطالب مرتبط

    ۱۳۸ پروژه به ارزش ۹ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان در زمینه پروژه‌های زیربنایی و روبنایی و احداث واحدهای مسکونی (۱۱ هزار و ۳۵۴ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و مسکن مهر) در شهرهای جدید ، ۹۵ پروژه در زمینه احداث فضاهای آموزشی ، درمانی ، فرهنگی ، ورزشی در بافت‌های فرسوده به ارزش ۹۹۸ ...

    |

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن با اعلام اینکه هم اکنون منابع صندوق بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است ، گفت : از ابتدای دولت ...

    |

    طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده ...

    |

    تعاونی‌ها باید همکاری لازم را برای تکمیل واحدهای باقیمانده انجام دهند تا تکمیل این واحدها که مورد تأکید رئیس‌جمهوری و مطالبه مردمی است ، تسریع یابد .

    |

    نظرات کاربران