در حال بارگذاری ...
  • رشد تولید بخش مسکن به مثبت ۷.۱ درصد رسید

    رشد بخش مسکن در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال نیز رشد بخش مسکن عددی مطلوب باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از ۷.۱ درصدی شدن میزان رشد تولید بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۲ خبر داد .

    مهرداد بذرپاش امروز چهارشنبه ۳۰ خردادماه در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رونق ساخت و ساز صنعت ساختمان و افزایش تولید مسکن در کشور گفت : طبق آمار بانک مرکزی رشد تولید بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۲ مثبت ۷.۱ درصد شد که این عدد از اعداد کم‌سابقه در تاریخ کشور است .

    وی افزود : در ابتدای دولت رشد منفی ۱۳ درصدی بخش مسکن را شاهد بودیم و این مقایسه نشانگر تلاش‌های دولت سیزدهم در بخش مسکن است .

    وزیر راه و شهرسازی با بیان این که هنوز نیز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم ، گفت : رشد بخش مسکن در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال نیز رشد بخش مسکن عددی مطلوب باشد .

    موفقیت در بخش مسکن را آمارها ثابت می‌کنند

    بذرپاش در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر عدم موفقت طرح نهضت ملی مسکن نیز توضیح داد : موفقیت را شاخص‌ها نشان می‌دهند و وقتی شاخص رشد بخش مسکن و ساختمان از منفی ۱۳ در سال ۹۹ به مثبت ۷.۱ در سال ۱۴۰۲ می‌رسد ، می‌توان متوجه شد که چه مقدار رشد و تولید مسکن اتفاق افتاده است . اعدادی که اعلام می‌شود همه روی زمین و قابل مشاهده و محاسبه است و خبرنگاران می‌توانند در استان‌ها از پروژه‌ها بازدید کنند .

    بذرپاش تصریح کرد : عدد پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار عبور کرده و ۵۶۰ هزار واحد تحویل مردم شده است که عدد کم‌سابقه‌ای در بخش مسکن سازی کشور است و امیدواریم در دولت بعدی این شتاب ادامه یابد . در حوزه مسکن روستایی از ۵۵۰ هزار مسکنی که ساخت آن آغاز شده ، ۳۰۰ هزار واحد تحویل شده و این روند ادامه می‌باید و امیدواریم تا آخر سال به ۸۰۰ هزار واحد برسد .

    بذرپاش همچنین اظهار کرد : صدور پروانه بافت فرسوده نیز از ۲۹۰ هزار عدد عبور کرده است .

    قانون تعیین سقف اجاره‌بها هفته آینده ابلاغ می‌شود

    وزیر راه و شهرسازی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص تعیین سقف اجاره‌بها نیز توضیح داد : اکثر استان‌ها ، سقف اجاره را در شورای مسکن استان مصوب کرده‌اند و تنها چند استان باقی‌مانده‌اند که در روزهای آینده به انجام می‌رسد . هفته آینده مصوبه سقف اجاره‌بها که در شورای مسکن استان‌ها و شورای‌عالی مسکن تصویب شده است ، در سراسر کشور ابلاغ خواهد شد .

    بذرپاش با اشاره به این که قانون مکانیزم‌های سخت‌گیرانه‌ای را برای تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن در نظر گرفته است ، گفت : این اولین باری است که دولت با این ابزار بازار اجاره مسکن را کنترل خواهد کرد و با ابزارهای مشخصی که در این قانون برای برخورد با اشخاصی که قانون را رعایت نمی‌کنند ، در نظر گرفته شده، امیدواریم وضعیت بازار اجاره مسکن سامان پیدا کند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

    |

    با توجه به این که در ابتدای مسیر اجرای قانون قرار داریم ، این امکان وجود دارد که با مقاومت برخی برای عمل به آن روبه‌رو شویم . اما این قانون دست دولت را برای کنترل و آرام کردن بازار در بخش اجاره و خرید و فروش و نظام‌مند کردن مشاوران املاک باز گذاشته است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    در استان تهران برای تامین زمین ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع شدن است .

    |

    در این دولت ، با مطالبه گری بنیاد شهید و همراهی وزارت راه و شهرسازی ، به دنبال آن هستیم که قانون را اجرا کنیم و از خانواده شهدا و فرزندان شهدا و تمامی ایثارگران می‌خواهم که مطالبه گر باشند تا برنامه ها و اقدامات لازم بهتر و سریع‌تر به مرحله اجرا برسد .

    |

    نظرات کاربران