در حال بارگذاری ...

روایت رییس کل بانک مرکزی از رشد ۷.۱ درصد بخش ساختمان طی سال ۱۴۰۲

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بانک مرکزی با بیان اینکه در سال ۲۰۲۳ بر اساس گزارش بانک جهانی ، بالاترین نرخ رشد متعلق به ایران بوده است و این عدد به قیمت بازار است ، گفت : نرخ رشد بخش ساختمان در سال گذشته به ۷.۱ درصد افزایش یافت .

محمدرضا فرزین در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه ۲۹ خرداد هیأت دولت در جمع خبرنگاران ، گفت : نرخ رشد اقتصادی در سال گذشته ۵ درصد بوده است و این نرخ رشد قابل قبول و خوبی است . در سال ۲۰۲۳ براساس گزارش بانک جهانی ، بالاترین نرخ رشد متعلق به ایران بوده است و این عدد به قیمت بازار است .

فرزین اظهار کرد : رشد تشکیل سرمایه خوب است و در سال گذشته ۶.۷ درصد بود و امسال به ۷.۲ درصد رسیده است . همچنین نرخ رشد بخش نفت در سال ۱۴۰۱، ۱۰ درصد بود که به ۱۴.۷ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت . نرخ رشد صنایع و معادن در سال گذشته ۴.۵ درصد است . در بخش ساختمان نرخ رشد در سال گذشته به ۷.۱ درصد افزایش یافت . نرخ رشد خدمات در سال ۱۴۰۲، ۳.۸ درصد بود .

فرزین گفت : با توجه به متوسط نرخ رشد کشور در سال‌های گذشته و به ویژه سایر کشورها در سال ۲۰۲۳ و بر اساس گزارش اخیری که بانک جهانی اعلام کرده بالاترین نرخ رشد متعلق به ایران با ۵ درصد بوده است .

وی ادامه داد : همه کشورهای همسایه و کشورهای منطقه نرخ رشد پایین‌تری از ایران داشتند و با توجه به روند سال‌های گذشته نرخ رشد ۵ درصد یک نرخ رشد شتابان و قابل قبولی است که امیدواریم همچنان این نرخ رشد در سال جاری هم ادامه داشته باشد .

رئیس کل بانک مرکزی به نرخ رشد تشکیل سرمایه در کشور اشاره کرد و گفت : نرخ رشد تشکیل سرمایه همچنان نرخ رشد بسیار خوبی است . پارسال نرخ رشد تشکیل سرمایه معادل ۶.۷ درصد بود که امسال افزایش پیدا کرده و به ۷.۲ درصد رسیده است .

فرزین بیان کرد : نکته بسیار قابل توجه نرخ بسیار خوب رشد تشکیل سرمایه در فصل چهارم است که برابر۱۴.۲ درصد بود .




مطالب مرتبط

در خردادماه حجم معاملات مسکن در تهران ۱۴.۱ درصد نسبت به خردادماه سال قبل افزایش پیدا کرد و از طرفی هم افزایش قیمت‌ها در تهران ۹.۷ درصد بوده است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

|

نظرات کاربران