در حال بارگذاری ...
  • دولت بعد راه دولت سیزدهم در حوزه مسکن را ادامه دهد

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست ریاست جمهوری گفت : تا پایان ۴ سالی که قرار بود این دولت ادامه به رقم ۴ میلیون واحد مسکونی نزدیک می‌شویم که امید است دولت بعد بتواند این موضوع را دنبال کند .

    محمد مخبر در جریان سفر به استان گیلان در مراسم بهره برداری از پروژه مهم و راهبردی راه آهن رشت – کاسپین در منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در گذشته ادعای بسیار زیادی می شد که اهل مذاکره، دیپلماسی و ارتباط برقرار کردن با دنیا هستند ، افزود : اما در نهایت نتیجه کارشان آن شد که حتی با کشورهای همسایه خودمان هم هیچ ارتباطی نداشتیم .

    وی در ادامه ، دیگر ویژگی رئیس جمهور شهید را قدرت تشخیص مزیت های کشور عنوان و ذکر کرد : ما کشوری هستیم که شمال و جنوب این سرزمین دریاست و یکی از مسائلی که شهید رئیسی بر آن متمرکز شده بود استفاده از این مزیت بود .

    مخبر توضیح داد : از جمله مزیت های مورد توجه و تمرکز وی آن بود که ۲۴ کشور در همسایگی ما هستند که همه به عبور از سرزمین ما نیاز دارند و اگر ما اقدام نکنیم و مثل گذشته بمانیم ، راه جایگزین پیدا می شود .

    سرپرست ریاست جمهوری تصریح کرد : این شهید گرانقدر به طور جدی بر این موضوع متمرکز شد و یکی از محورهای اصلی مکالمات مکرر وی با سران کشورها موضوع کریدورهای شمال – جنوب و شرق به غرب بود که به صورت لحظه ای و مستمر دنبال می کرد .

    وی مسکن را از دیگر مباحثی دانست که در دولت قبل وضعیت مناسبی نداشت و با اینکه ساخت مسکن مصوبه مجلس بود ولی دولت قبل انجام نداد و عملا هشت تا ۱۰ سال ساخت مسکن تعطیل شده بود .

    مخبر اظهار کرد : شهید رئیسی محکم ایستاد و آن را اجرایی کرد و تا امروز بیش از ۲ میلیون ۶۰۰ هزار مسکن توسط دولت ساخته شده ، تکمیل و واگذار شده یا در حال ساخت است و یا شروع شده و در مواردی هم زمین آن واگذار شده است .

    مخبر گفت : تا پایان ۴ سالی که قرار بود این دولت ادامه دهد به رقم ۴ میلیون واحد مسکونی نزدیک می شویم که امید است دولت بعد بتواند این موضوع را دنبال کند .




    مطالب مرتبط

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    پیش از این سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها ۵۵۰ میلیون تومان تعیین شده بود .

    |

    پیشرفت چشمگیر پروژه‌های نهضت ملی مسکن در گیلان منجر به امیدآفرینی در مردم شده و در فهوای این امید آفرینی ، اعتمادسازی صورت گرفته است .

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    در سال گذشته برای تحقق اهداف و افزایش توانمندی مسئولان و همکاران مدیریت‌ها و شعب ، اختیاراتی را به آنها تفویض کردیم و برآنیم تا در سال جدید نیز با تداوم این رویکرد ، اختیارات بیشتری را در چارچوب قوانین و مقررات و در جهت افزایش بهره وری و خدمت رسانی به مشتریان عزیز و انجام ...

    |

    نظرات کاربران