در حال بارگذاری ...

اجرای طرح‌ نهضت ملی مسکن یکی از افتخارات دولت سیزدهم است

در هشت سال قبل از دولت سیزدهم دچار رکود شدید در حوزه مسکن بودیم و باید آنچه از قبل مانده بود نیز به اتمام می رسید، همچنین کارهای در دست اقدام باید آغاز می شد ، از طرفی رکود شدید اقتصادی و رشد منفی تورم نزدیک به ۶۰ درصد وجود داشت و شهید رئیسی در این شرایط دولت را تحویل گرفتند که گفته می شد حتی مشکل آب کشور هم بدون حل مسائل ما با آمریکا درست نمی شود اما این باور ۱۰۰ درصد غلط و شرک آلود بود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر کشور گفت : اجرای طرح‌ نهضت ملی مسکن یکی از افتخارات دولت سیزدهم است و شهید جمهور همواره پیگیر اجرای بی چون و چرای این طرح اساسی بود .

آیین آغاز عملیات اجرایی و واگذاری اراضی ۸۹۸۶ واحد مسکونی طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن استان مرکزی با حضور وزیر کشور ، استاندار مرکزی ، مدیرعامل شهرهای جدید ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی و سایر مسئولین برگزار شد .

احمد وحیدی در مراسم اهدای زمین به خانواده‌های خوش جمعیت استان مرکزی در شهر جدید امیر کبیر اراک ، افزود : شتاب بخشی به پروژه های مسکونی کشور مدیون حمایت‌های شهید جمهور است . اجرای قانون جوانی جمعیت نیز یکی دیگر از افتخارات دولت سیزدهم است و امروز یکی از وعده‌های رییس جمهور شهید شامل ساخت مسکن ملی و جوانی جمعیت محقق شده است .

وزیر کشور اظهار کرد : در هشت سال قبل از دولت سیزدهم دچار رکود شدید در حوزه مسکن بودیم و باید آنچه از قبل مانده بود نیز به اتمام می رسید، همچنین کارهای در دست اقدام باید آغاز می شد ، از طرفی رکود شدید اقتصادی و رشد منفی تورم نزدیک به ۶۰ درصد وجود داشت و شهید رئیسی در این شرایط دولت را تحویل گرفتند که گفته می شد حتی مشکل آب کشور هم بدون حل مسائل ما با آمریکا درست نمی شود اما این باور ۱۰۰ درصد غلط و شرک آلود بود .

وحیدی با بیان اینکه شهید جمهور پروژه‌های مختلفی از جمله در حوزه مسکن را در این شرایط آغاز کردند ، گفت : به گفته وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی دو میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در کشور آغاز شده است. این کار در دو سال اول دوره نخست دولت سیزدهم صورت گرفت که کاری شگفت انگیز بود ، در حالی که مسکن مهر در دوره دوم دولت وقت انجام شد .

وی خاطرنشان کرد : مسکن یکی از نیازهای ضروری مردم است و تامین آن برای افراد نیازمند کاهش بار بر دوش دولت است و امروز خوشبختانه تحویل مسکن در سراسر کشور انجام می شود . شهید رییسی تمام تلاش خود را برای توسعه اقتصادی کشور و حل مشکلات مردم بکار گرفت که در حوزه اقتصاد احیای واحدهای تعطیل و در حوزه مشکلات مردم هم ساخت ۲ میلیون ۶۰۰ هزار واحد مسکونی را در کارنامه درخشان خود دارد .

وحید تاکید کرد : امید است رئیس جمهور آینده راه شهید رئیسی در ساخت مسکن و توجه ویژه به تولید را ادامه دهد .




مطالب مرتبط

ساخت مسکن در سطح کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار واحد عبور کرده است .

|

تعداد کل ثبت نامی های تایید شده این دو طرح در این شهر ۱۳۹ نفر بوده که در راستای اجرای قانون طرح جوانی جمعیت و ۴ فرزندی زیر ۲۰ سال در شهر فرادنبه ۳۹ قطعه زمین ۱۶۲ متری میان ۳۹ نفر از واجدین شرایط که بر اساس سامانه اولویت بندی شده بودند قرعه کشی شد ؛ سهم جوانی جمعیت در این قرعه کشی ...

|

یکهزار و ۵۳۱ نفر از متقاضیان مسکن در شهر جدید ایوانکی تاکنون به پروژه ها معرفی شدند که از این تعداد ۸۲۷ نفر متقاضیان موثر هستند و بالای ۴۰ میلیون واریزی داشتند که در اولویت جانمایی واحدها برای تخصیص پروژه قرار دارند .

|

با توجه به کمبود زمین در شهرهای استان اصفهان ، برای تأمین اراضی مورد نیاز از طریق توافق با مالکین خصوصی و همچنین الحاق اراضی دولتی به محدوده شهرها اقداماتی در دست انجام است تا به لطف خدا بتوانیم به‌تمامی افراد مشمول جوانی جمعیت و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال زمین رایگان ...

|

بسیاری از اراضی حاشیه شهرها مشکلاتی از لحاظ طرح‌گذاری شهری ، فیزیکی و توپوگرافی دارند یا کاربری کشاورزی دارند که باعث محدودیت‌هایی در اجرا و پیشبرد طرح شده است . در شهرهای ماهشهر ، دزفول ، آبادان و خرمشهر زمین‌ها احصا شده و عملیات آماده‌سازی زمین‌ها هم پیشرفت خوبی داشته ...

|

نظرات کاربران