در حال بارگذاری ...
  • تامین بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در کشور

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای دولت تاکنون اجرای واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار واحد عبور کرده که بیش از ۵۶۰ هزار واحد آن تکمیل و تحویل متقاضیان شده است ، از تامین بیش از یک صد هزار هکتار زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن در سراسر کشور خبر داد .

    مهرداد بذرپاش گفت : یکی از کارهای ما در دولت و موضوع مورد پیگیری رییس‌جمهور شهید ، نهضت ملی مسکن است که شتاب مناسبی به ویژه در بخش تامین زمین شهری و روستایی و سایر موارد گرفته است . هم اکنون ساخت نهضت ملی مسکن در سراسر کشور از عدد ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار واحد عبور کرده و از این تعداد ۵۶۰ هزار واحد تکمیل و تحویل مردم شده است . باقیمانده نیز در مسیر اتمام و تحویل به متقاضیان است .

    بیش از یک‌صدهزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شد

    عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد : تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نیاز استان لرستان در بخش تامین زمین ۳ هزار هکتار است از تامین بیش از ۲ هزار هکتار زمین در استان خبر داد و افزود : باقیمانده اراضی در حال تامین است که به تدریج به ساخت مسکن اختصاص خواهد یافت .

    تحویل ۳۱۹۰ واحد نهضت ملی و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسکونی در لرستان

    بذرپاش با اشاره به افتتاح بیش از ۳ هزار و ۱۹۰ واحد مسکونی در بخش شهری و روستایی در پروژه نهضت ملی مسکن استان لرستان گفت : همچنین در سفر امروز عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسکونی در لرستان آغاز شد .

    تحویل ۳۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی به متقاضیان

    بذرپاش افزود : در روستاهای سراسر کشور نیز احداث واحدهای مسکونی از عدد ۵۵۰ هزار واحد عبور کرده که نزدیک به ۳۰۰ هزار واحد آن تکمیل و تحویل شده است .

    تامین ۶۰۰ هزار قطعه زمین روستایی برای واگذاری به متقاضیان

    به گفته این مقام مسئول ، هدف‌گذاری دولت سیزدهم تحویل یک میلیون قطعه زمین روستایی به مردم است که تاکنون حدود ۶۰۰ هزار قطعه تامین و بیش از یک صد هزار قطعه تحویل مردم شده است .

    بذرپاش ضمن اظهار امیدواری برای تداوم برنامه‌های دولت سیزدهم در بخش مسکن توسط دولت بعدی ، گفت : امیدواریم که تکمیل واحدهای مسکونی آغاز شده و واگذاری زمین به متقاضیان یکی از اولویت‌های دولت بعدی باشد تا متقاضیان در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانند واحدهای خود را تحویل بگیرند .

    تکمیل و تحویل ۱۳۸ هزار واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم

    وی توضیح داد : در بخش واحدهای مسکونی مهر باقیمانده از ۲۴۰ هزار واحد رسیده به دولت سیزدهم بیش از ۱۳۸ هزار واحد مسکونی مهر تکمیل و تحویل مردم شد . برنامه این بوده است که باقیمانده واحدها تا پایان امسال تکمیل و تحویل مردم شود .

    بذرپاش ادامه داد : با عزم دولت در یک سال اخیر بخش فراوانی از واحدهای مسکونی مهر تکمیل و تحویل مردم شد .




    مطالب مرتبط

    تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

    |

    یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری ، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد . یکی از اصلی ترین تسهیلات در بخش مسکن تامین زمین است که بخش عمده ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در ...

    |

             

    |

    در کشور در حوزه ساخت و ساز تامین مصالح و سایر بخش های مسکن در بخش نیروی انسانی داخلی مشکلی وجود ندارد . بنابراین همکاری با کشورهای خارجی از جمله چین در حوزه سرمایه گذاری و فناوری‌های ساخت انجام می شود . پیشنهاد ما آن است که به منظور کاهش قیمت تمام شده مسکن ، مصالح فولاد و سیمان ...

    |

    سامانه خودنویس در وزارت راه و شهرسازی سامانه‌ای است که مدت ها شروع به کار کرده است و سامانه قراردادهای اجاره است که به صورت رایگان موجر و مستاجر می‌توانند قراردادهایی را بین هم تنظیم و شاهدان امضا کنند و اینکار بدون پرداخت هزینه است و این قراردادها در شوراهای حل اختلاف دارای ...

    |

    نظرات کاربران