در حال بارگذاری ...
  • تولید مسکن از رکودهای پی در پی در سال‌های گذشته به رشد مثبت در دولت سیزدهم رسید

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت سیزدهم ، تولید مسکن از رکودهای پی در پی در سال‌های گذشته به رشد مثبت رسید .

    علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز دوشنبه چهارم تیرماه که به صورت مشترک با مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد ، از روند رو به رشد حوزه مسکن در دولت سیزدهم به ویژه در سال گذشته خبر داد .

    وی با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در این حوزه اظهار کرد : وزیر راه و شهرسازی دولت قبل بیان می‌کرد که ما متولی ساخت مسکن نیستیم و آثار منفی این رویکرد را در بازار مسکن دیدیم .

    سخنگوی دولت یادآور شد : با توجه به آمارها و ارقام ، امروز از رکودهای پی در پی حوزه مسکن در سال‌های متوالی به رشد در حوزه تولید مسکن رسیدیم .

     




    مطالب مرتبط

    در خردادماه حجم معاملات مسکن در تهران ۱۴.۱ درصد نسبت به خردادماه سال قبل افزایش پیدا کرد و از طرفی هم افزایش قیمت‌ها در تهران ۹.۷ درصد بوده است .

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    با توجه به این که در ابتدای مسیر اجرای قانون قرار داریم ، این امکان وجود دارد که با مقاومت برخی برای عمل به آن روبه‌رو شویم . اما این قانون دست دولت را برای کنترل و آرام کردن بازار در بخش اجاره و خرید و فروش و نظام‌مند کردن مشاوران املاک باز گذاشته است .

    |

    رشد بخش مسکن در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال نیز رشد بخش مسکن عددی مطلوب باشد .

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    نظرات کاربران