در حال بارگذاری ...
  • اتمام مطالعات تعیین حریم گسل‌های شهر ارومیه

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به اتمام رسید و برای تصویب و ابلاغ به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ارایه شد .

    با توجه به مسئولیت‌های قانونی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در زمینه تعیین حریم گسل‌ها و تدوین ضوابط ساخت‌وساز در این حرایم در کشور (براساس بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور) و همچنین بر اساس طرح مشترک با شورای‌عالی شهرسازی و معماری در همین موضوع برای ۳۳ شهر کشور در این مرحله ، تیم تخصصی مرکز تحقیقات به سرپرستی علی بیت‌اللهی رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری این مرکز ، نسبت به انجام مطالعات در فازهای مختلف در زمینه تعیین حرایم گسل‌ها در سطح شهر ارومیه و حاشیه آن اقدام کرد .

    هم اکنون و پس از انجام مراحل مختلف مطالعاتی ، بازدیدهای گسترده تخصصی و انجام آزمایش‌های مورد نیاز در بخش‌های مختلف این شهر و شعاع ۵ کیلومتری آن ، مراحل فنی این طرح بزرگ به اتمام رسید .

    لازم به ذکر است که طی این طرح بزرگ که با هدایت و محوریت مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در مقام مجری و همچنین با همکاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط در سطح این استان صورت گرفت ، علاوه ‌بر تعیین محدوده حرایم گسل‌های اصلی شهر ارومیه با متد دقیق ، تمامی ساختمان‌های با اهمیت ، ابنیه فنی ، تاسیسات شهری و غیرشهری ، شبکه حمل‌ونقل ، شریان‌های حیاتی و دیگر زیرساخت‌های قرار گرفته در حرایم گسلی مورد نظر ، جهت تعیین راهکارهای کاهش ریسک و انجام فرایند مقاوم‌سازی مناسب ، شناسایی ، تحلیل ریسک و اولویت‌بندی شده است .

    گفتنی است نتایج این مطالعات در اسرع وقت برای انجام مراحل قانونی و تصویب نهایی به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارسال خواهد شد تا پس از طی مراحل قانونی به کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط جهت بهره‌برداری در تصمیم‌گیری‌های آتی ابلاغ شود .




    مطالب مرتبط

    بر اساس آمارهای رسمی از حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر کاشمر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۷۰ درصد واحدها فاقد اسکلت و همچنین از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار واحد مسکونی شهر خلیل‌آباد نزدیک به این گسل نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۷۰ درصد فاقد اسکلت است . این ...

    |

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار چهارمحال و بختیاری با مکانیابی کنونی احداث شهرک آلونی به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران از موافقت مشروط با افزایش تراکم پروژه ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استانداران تمامی استان و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های ...

    |

    نظرات کاربران