در حال بارگذاری ...

ابلاغ ۸ ضابطه جدید نظام فنی و اجرایی کشور

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بخشنامه‌های جداگانه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ، مهندسان مشاور و پیمانکاران ، هشت ضابطه جدید نظام فنی و اجرایی کشور را ابلاغ کرد .

هشت ضابطه جدید ابلاغ شده در دهه نخست تیرماه ۱۴۰۳ شامل «دستورالعمل تعیین حق‌الزحمه خدمات نظارت - سال ۱۴۰۳» ، «آیین‌نامه بتن ایران - جلد پنجم - دستورالعمل ساخت و اجرای بتن خودتراکم (SCC)» ، «دستورالعمل ناحیه‌بندی استقرار کاربری در حریم کیفی منابع آب سطحی (بازنگری اول)» ، «ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت (جلد اول) دستورالعمل طراحی و مناسب‌سازی فضاهای باز برای افراد دارای معلولیت» ، «دستورالعمل تعدیل حق‌الزحمه خدمات تهیه طرح‌های توسعه و عمران ، حوزه نفوذ و تفصیلی شهرها» ، «دستورالعمل تعدیل حق‌الزحمه خدمات تهیه طرح توسعه و عمران جامع (ناحیه)» ، «دستورالعمل تعدیل حق‌الزحمه خدمات تهیه طرح‌های هادی روستایی» و «فهرست بهای واحد پایه رشته فضای سبز سال ۱۴۰۳» است که در پایگاه اطلاع‌رسانی نظام فنی و اجرایی کشور منتشر شده است .




مطالب مرتبط

سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

|

با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

|

ضابطه ارزیابی و بهسازی ایمنی در برابر آتش برای ساختمان‌های موجود ، توسط مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی تدوین شده که با شماره ضابطه ۹۲۲ از سایت انتشارات این مرکز قابل تهیه است . ابلاغ این ضابطه نیز به عنوان مبحث جدید مقررات ملی ساختمان مراحل نهایی در وزارت راه و شهرسازی را ...

|

نظرات کاربران