در حال بارگذاری ...
  • بررسی و تصویب طرح جامع پیشنهادی شهرک دولتی دوزخ دره سقز

    شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کارگروه امور زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان کردستان در محل دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با ۲۳ دستورکار از جمله بررسی طرح جامع پیشنهادی شهرک دولتی دوزخ دره سقز تشکیل جلسه داد .

    مصطفی رضایی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت : جلسه کارگروه امور زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان کردستان با ۲۳ دستورکار از جمله بررسی طرح جامع پیشنهادی شهرک دوزخ دره سقز برگزار شد .

    رضایی ادامه داد :  شهرک دولتی دورخ دره که در این جلسه طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

    به گفته رضایی ، از دیگر عناوین مورد بررسی در این جلسه می توان به ۲۲ مورد تقاضا و استعلام امور خدماتی و یا تولیدی از ارگان های دولتی از جمله مجتمع خدمات رفاهی بین شهری ، مجتمع ورزشی ، احداث خانه کارگری ، پرورش اسب ، طرح های اشتغالزایی روستایی همچون احداث مرغداری گوشتی ، ذخیره سازی ، تولید بتن سیال ، مجتمع تفریحی و گردشگری ، استقرار کانکس ، پرواربندی گوساله و نگهداری محصولات کشاورزی اشاره کرد .

     




    مطالب مرتبط

    از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

    |

    از ۳۵ هزار و ۱۸۶ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر سقز ، ۱۳هزار و ۵۰۲ نفر متقاضی تأیید اولیه و نهایی شده اند .

    |

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    ۸۵ متقاضی که قرارداد واگذاری را دریافت کردند ، باید از زمان دریافت قرارداد واگذاری ، ظرف مدت زمانی ۳ ماه ، پروانه ساختمانی را دریافت و به اداره راه و شهرسازی شهرستان دامغان تحویل دهند .

    |

    نظرات کاربران