در حال بارگذاری ...
  • واگذاری زمین با تخفیف ۴۰ درصدی به ساکنان بافت فرسوده شهری

    شهرداری‌ها موظف‌اند در زمان صدور پروانه ساختمانی نسبت به تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های پروانه و اعطای یک طبقه تشویقی ، عدم محاسبه بالکن در زیربنا ، ایجاد درب اضافه جهت تامین پارکینگ و تامین ۳۰ درصد پارکینگ در فضای باز ساختمان اقدام کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت : در طرح کلید به کلید ساکنان بافت فرسوده شهری با تخفیف ۴۰ درصدی زمین دریافت می کنند .

    میرمحمد مودی گفت : ساکنان بافت فرسوده شهری در خراسان جنوبی در طرح کلید به کلید با تخفیف ۴۰ درصدی زمین دریافت می‌کنند که مشوق خوبی برای نوسازی این بافت‌ها محسوب می‌شود .

    مودی با بیان اینکه امدادرسانی و خدمات دهی در زمان بحران‌ها در بافت فرسوده شهری به دلیل کم عرض بودن کوچه‌ها و وجود معابر کمتر از ۶ متر در سطح شهر امکان‌پذیر نیست و به سختی انجام می‌شود ، افزود: برای اینکه ساکنان بافت فرسوده نسبت به نوسازی خانه‌های خود تشویق شوند ، طرح کلید به کلید توسط وزارت راه و شهرسازی اجرایی شده است .

    وی با اشاره به مشوق‌های این طرح ، گفت : شهرداری‌ها موظف‌اند در زمان صدور پروانه ساختمانی نسبت به تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های پروانه و اعطای یک طبقه تشویقی ، عدم محاسبه بالکن در زیربنا ، ایجاد درب اضافه جهت تامین پارکینگ و تامین ۳۰ درصد پارکینگ در فضای باز ساختمان اقدام کنند .

    مودی گفت : تاکنون تعداد ۷۹ پروژه عمرانی کوچک و بزرگ از قبیل احداث کتابخانه ، خانه محله ، سالن ورزشی ، مدرسه ، پارک و فضای سبز ، بهسازی معابر و کمک به بهسازی انشعابات آب و برق با اعتبار بیش از ۵۱ میلیارد تومان تعریف و عملیات اجرایی آن شروع شده است . از این تعداد ۶۵ پروژه به مبلغ ۴۱ میلیارد تومان به اتمام و بهره برداری رسیده و تعداد ۱۴ پروژه با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد تومان نیز در حال اجرا است و ۹۰ درصد پیشرفت دارد .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت : همچنین از محل اعتبارات بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۰ نسبت به پیگیری و افرایش سهمیه قیر رایگان از ۲ میلیارد تومان به ۵ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ به ۱۰ میلیارد تومان و امسال در مرحله اول ۱۱ میلیارد تومان اقدام شده که بین شهرداری‌های دارای محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری برای اسفالت و بهسازی معابر شهری در حال توزیع است .

    وی با بیان اینکه شهرهای بیرجند ، قاین ، بشرویه ، فردوس ، نهبندان ، سرایان ، خوسف ، گزیک و قهستان دارای محدوده و محلات هدف مصوب با ۶۰ محله با عنوان سکونتگاه غیررسمی ، بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ، بافت تاریخی و روستاهای ادغام شده با مساحت حدود هزار و ۷۳ هکتار وجود دارد ، افزود : حدوداً ۳۳.۶ درصد ساکنان شهرها در این محدوده‌ها زندگی می‌کنند .




    مطالب مرتبط

    در راستای قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن خدمات شهرداری های استان جهت صدور پروانه ساخت طرح نهضت ملی مسکن با ۳۰ درصد تخفیف و خدمات طراحی و نظارت سازمان نظام مهندسی با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود .

    |

    از مجموع چهار هزار و ۱۴۴ متقاضی در شهر بیرجند ۲ هزار و ۸۰ متقاضی معادل هزار و ۴۰ قطعه زمین به متقاضیان دارای فرزند سوم و بیشتر و ۲ هزار و ۶۴ متقاضی معادل هزار و ۳۲ قطعه به متقاضیان دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال واگذار می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    نظرات کاربران