در حال بارگذاری ...
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تخصیص و واگذاری اراضی موسوم به ۱۱۶ هکتاری در زنجان

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه بررسی نحوه تخصیص و واگذاری اراضی موسوم به ۱۱۶ هکتاری در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در محل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان برگزار شد .

    در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان ، از آغاز فرایند واگذاری زمین به سه هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در اراضی موسوم به ۱۱۶ هکتاری (ثمین ۳) خبر داد و بیان کرد : تمام مراحل و مصوبات این واگذاری طی شده و از هفته آینده آماده‌سازی زمین‌ها شروع می‌شود .

    سید محمد شعاعی با تاکید بر اینکه مصوبات واگذاری اراضی ۱۱۶ هکتاری در استان در شورای مسکن ، کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی طی شده است ، گفت : جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    وی ، با اشاره به اینکه بخشی از متقاضیان واجد شرایط برای فرایند واگذاری زمین در این مکان جانمایی می‌شوند ، گفت : گروه‌ها تا دو هفته توسط خود متقاضیان یا در صورت موفق نشدن خود متقاضی به تعیین گروه ، توسط نهاد مربوطه قرعه‌کشی می‌شوند .

    معاون امور هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان ، تاکید کرد : قطعات برای دو نفر است و قرار شد کارهای تعیین گروه‌های ساخت و تعیین متقاضیان از روز یکشنبه آغاز شود .




    مطالب مرتبط

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    با الحاق ۱۰.۸ هکتار از اراضی ملی ، این واحدها ، به بیش از ۳۵۰ واحد ویلایی قابل افزایش است و شهروندان بافرانی که در طرح نهضت ملی مسکن نایین ثبت نام کرده اند ، می‌توانند با مراجعه به اداره راه و شهرسازی شهرستان درخواست تغییر محل از نایین به بافران را ارائه دهند تا اقدام قانونی ...

    |

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    نظرات کاربران