در حال بارگذاری ...
  • رشد ۱۰۰ درصدی صدور پروانه برای نوسازی بافت فرسوده در دولت سیزدهم

    بیشترین نوسازی در مقایسه با تمامی سنوات و دولت‌های گذشته در سه سال فعالیت دولت سیزدهم انجام شد. همچنین در دولت سیزدهم حدود ۱۰۴ هزار واحد نوسازی شده به بهره‌برداری رسید که این موضوع جزو رکوردشکنی‌های سوم در این بخش به شمار می‌رود . در طی دولت سیزدهم در مجموع ۱۰۰ هزار بنای فرسوده و ناپایدار در کشور برچیده شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عملکرد آن شرکت را در دولت سیزدهم تشریح کرد و از رشد ۱۰۰ درصدی صدور پروانه برای نوسازی بافت فرسوده خبر داد .

    محمد آیینی در نشست خبری که امروز سه‌شنبه ۱۲ تیر در محل ساختمان دادمان با موضوع گزارشی از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم برگزار شد ، گفت : بسته تشویقی ۱۹ بندی نوسازی بافت‌های فرسوده به تمامی شهرها ابلاغ شد و نزدیک به ۳۰۰ شهر بسته تشویقی را اجرا کردند . نوسازی مسکن در بافت فرسوده شهری در دولت سیزدهم عرصه رکوردشکنی و رشدهای فراوانی بود. سهم ساخت و ساز در بافت فرسوده از کل ساخت و سازها از ۱۹ درصد سال ۱۴۰۱ به ۲۲.۵ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان رکوردشکنی‌های دولت سیزدهم در بافت‌های فرسوده توضیح داد : میانگین صدور پروانه در بافت‌های فرسوده در مقایسه با میانگین ۸ سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافت . رقم واحدهای نوسازی شده در بافت‌های فرسوده در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۹۶ هزار واحد رسید و رکورد سنوات و دهه‌های گذشته را شکست .

    آیینی رکوردشکنی دوم در بافت‌های فرسوده را فرایند نوسازی ۲۹۰ هزار واحد در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت : بیشترین نوسازی در مقایسه با تمامی سنوات و دولت‌های گذشته در سه سال فعالیت دولت سیزدهم انجام شد . همچنین در دولت سیزدهم حدود ۱۰۴ هزار واحد نوسازی شده به بهره‌برداری رسید که این موضوع جزو رکوردشکنی‌های سوم در این بخش به شمار می‌رود . در طی دولت سیزدهم در مجموع ۱۰۰ هزار بنای فرسوده و ناپایدار در کشور برچیده شد .

    وی تصریح کرد : حاصل این سیاست گذاری‌ها و تلاش‌های انجام شده این است که سهم ساخت‌وساز در بافت فرسوده از ۱۹ درصد سال ۱۴۰۱ به ۲۲.۵ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید .

    معاون وزیر راه و شهرسازی محرومیت زدایی در محلات هدف بازآفرینی شهری را از دیگر محورهای این شرکت در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت : در دولت سیزدهم بهسازی معابر خاکی یک هزار و ۱۷۰ محله حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیر رسمی (محلات کمتر برخوردار) به بهره برداری رسید که در مجموع ۴۸۸ شهر با توزیع قیر به طول بیش از ۲هزار کیلومتر آسفالت معابر خاکی داشته‌اند .

    وی ادامه داد : در بخش خدمات زیربنایی و روبنایی در طول دولت سیزدهم ۹۰۰ پروژه به اتمام رسید و مطالبات قبلی در این بخش پرداخت شد که شامل تحویل ۳۱ مدرسه ، ۳۲ درمانگاه ، ۷ کلانتری ، ۲۴ مجموعه ورزشی و دیگر پروژه‌ها است .

    آیینی اظهار امیدواری کرد در دولت چهاردهم برنامه‌های پایه گذاری شده در دولت سیزدهم تداوم یابد .




    مطالب مرتبط

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    متقاضیان نوسازی مسکن در محلات بافت فرسوده می‌توانند از وام نهضت ملی مسکن استفاده کنند که میزان این وام در تهران ۴۵۰ میلیون تومان ، در کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان ، در مراکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان بوده و سود این وام ۲۳ درصد و بازپرداخت آن ۲۰ ساله ...

    |

    موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

    |

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۸۸ هزار واحد عبور کرده است و این میزان از نوسازی می‌تواند در آینده با قوت بیشتری ادامه یابد. همچنین در کنار نوسازی واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۰۴ هزار واحد مسکونی از واحدهایی که نوسازی آنها آغاز شده به بهره‌برداری رسیده ...

    |

    نظرات کاربران