در حال بارگذاری ...
  • ساخت ۵ بیمارستان با ظرفیت ۹۷۱ تخت در دولت سیزدهم

    در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از ساخت ۵ بیمارستان با ظرفیت ۹۷۱ تخت در دولت سیزدهم خبر داد.

    علی نبیان در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم در حوزه مسکن ، گفت : سازمان مجری ، به عنوان بازوی اجرایی دولت پروژه‌های ساختمانی مربوط به دولت و مردم را اجرا می‌کند که از مهم‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به ساخت ۵ بیمارستان در دولت سیزدهم با ظرفیت ۹۷۱ تخت اشاره کرد که تحویل وزارت بهداشت و درمان شده است .

    وی افزود : علاوه بر این وظیفه اجرای پروژه‌های دیگر نیز بر عهده سازمان مجری بود که از میان آن‌ها می‌توان به ۷ بلوک مسکونی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ساخت خانه سازمانی پزشکان برای وزارت بهداشت اشاره کرد . همچنین فاز یک ورزشگاه شهرستان بناب در سال گذشته تحویل داده شد و پروژه ورزشگاه خرم آباد نیز در مراحل نهایی قرار دارد .   

    وی در خصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این سازمان نیز توضیح داد : فاز دوم ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا پایان سال تکمیل خواهد شد .

    مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی گفت : بیمارستان ۲۰۰ تختی کرج به نام سیدالشهدا ، بیمارستان ۱۶۰ تختی بوشهر ، بیمارستان رشت که پیشرفت بالای ۸۸ درصد را دارد، بیمارستان ساری که تا ۴ ماه آینده به اتمام می‌رسد، بیمارستان تالش و بیمارستان لنگرود از دیگر پروژه‌های مربوط به سال ۱۴۰۳ است . همچنین فاز دوم ورزشگاه بناب که پیشرفت ۸۸ درصدی دارد و تا پایان سال تکمیل می‌شود یکی دیگر از پروژه‌های سال ۱۴۰۳ است . 

    نبیان با اشاره به این که یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم این بود که زیرساخت‌های مورد نیاز را برای شهرهای جدید و طرح‌های جدید مسکن ایجاد شود، افزود: مقدمات احداث ۳ بیمارستان برای شهرهای پرند، سهند و بهارستان مقدماتش فراهم شده است و و به زوری کلنگ زنی این بیمارستان‌ها انجام می‌شود.

    وی ادامه داد : در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .




    مطالب مرتبط

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    مطالعات احداث ۳ بیمارستان شامل بیمارستان ۳۵۰ تختی شهرستان بهارستان در استان تهران ، بیمارستان آموزشی جایگزین بهارلو در استان تهران با ۳۳۰ تخت ، بیمارستان روانپزشکی رازی تهران با ۵۴۹ تخت انجام شده است و به زودی کلنگ احداث این بیمارستان‌ها به زمین زده می‌شود .

    |

    نظرات کاربران