در حال بارگذاری ...

افتتاح ۱۷۶۰ واحد دیگر از مسکن مهر شهر جدید مهستان در مهرماه سال جاری

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت : ۸ هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی باقیمانده از مساکن مهر مهستان در پنج نوبت طی دولت سیزدهم افتتاح شد و با افتتاح ۱۷۶۰ واحد دیگر در مهرماه سال جاری ، پرونده مسکن مهر در شهر جدید مهستان بسته خواهد شد .

ذبیح الله زارع در نشست خبری تبیین دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم در حوزه راه و شهرسازی که توسط راه و شهرسازی استان البرز برگزار شد، از افتتاح ۱۷۶۰ واحد دیگر از مسکن مهر شهر جدید مهستان در مهرماه سال جاری به عنوان مرحله نهایی خبر داد . مهم‌ترین موضوع و آرزوی دیرینه شهروندان ساکن مهستان که در این ۳ سال رقم خورد، تغییر نام این شهر بود که سال‌های سال منتظر تصویب آن در هیئت وزیران بودیم و الحمدلله این اتفاق افتاد و به صورت رسمی نام شهر جدید هشتگرد به شهر جدید مهستان تغییر پیدا کرد .

وی در ادامه بیان کرد : در حوزه اعتبار این شرکت به صورت هزینه درآمد است و از محل بودجه عمومی دولت ارتزاق نمی‌کند و باید از طریق مولدسازی و در حوزه‌های مختلف زیربنایی و موضوعاتی از این قبیل درآمدزایی کند . در دولت سیزدهم این اعتبار از ۵۰۰ میلیارد به ۱۰۰۰ میلیارد افزایش پیدا کرد و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم امیدواریم در سال چهارم بتوانیم این اعتبار را به ۱۵۰۰ میلیارد افزایش دهیم .

وی در ادامه گفت : همان‌گونه که مستحضرید شهر جدید مهستان در حوزه مسکن مهر جزو شهرهایی بود که تعداد زیادی از واحدهای مسکونی آن از دولت قبل باقی مانده بود که الحمدلله با رویکرد جهادی رئیس جمهور شهید و همچنین حمایت ویژه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ، ۸ هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی باقیمانده از مساکن مهر در ۵ نوبت افتتاح شد و مرحله نهایی آن که ۱۷۶۰ واحد دیگر است در مهرماه سال جاری افتتاح و پرونده مسکن مهر در شهر جدید مهستان بسته خواهد شد .

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان بیان کرد : یکی از نارضایتی‌هایی که در شهر جدید مهستان از سنوات گذشته وجود داشت موضوع افتتاح زودهنگام و خارج از پروتکل‌های فنی تحویل قطعی واحدها بود و در دولت‌های گذشته اتفاق افتاده بود . با تدابیری که در صندوق ملی مسکن اندیشیده شد ، عمده موضوعات مربوط به آسانسورهای مسکن مهر که قبلاً در لیست افتتاحیه‌های دولت‌های گذشته بود، تأمین شد و اکنون آسانسورها در حال نصب است .

وی در ادامه گفت : شعار اساسی این دولت مسکن بوده است و در حوزه نهضت ملی مسکن تعهد شرکت عمران شهر جدید مهستان ۳۴ هزار واحد بود که می‌بایست ما به طور رایگان تأمین زمین می‌کردیم و آماده‌سازی و عملیات ساخت آن را انجام می‌دادیم . در حال حاضر یک چهارم وسعت شهر تأمین زمین انجام شده است که نزدیک به هزار هکتار از اراضی که مستعد الحاق بودند ، یا الحاق شده‌اند یا در حال طی فرایند شورای برنامه‌ریزی استان یا شورای‌عالی شهرسازی و معماری هستند تا الحاق شوند. به طور کامل تأمین زمین ۳۴ هزار واحد که در تعهد شرکت عمران شهر جدید مهستان بوده انجام شده است و ۱۰ هزار و ۲۱۱ واحد آن تفاهم‌نامه منعقد شده و پیمانکار آن در حال ساخت است .

وی افزود : فراخوان ۵ هزار واحد دیگر هم انجام شده و در حال طی فرایند مقدمات قرارداد با پیمانکاران است تا ساخت و ساز را شروع کنند . در خصوص قانون جوانی جمعیت ، شرکت عمران شهر جدید مهستان تاکنون برای ۲۰۰ نفر از واجدین شرایط این قانون ، تأمین زمین انجام داده و فرایند اهدای این زمین‌ها به متقاضیان در حال طی شدن است .

وی گفت : تصمیم خوبی که در این دولت با تدبیر ویژه وزیر راه و شهرسازی گرفته شد تا مشکلات و آسیب‌های مسکن مهر ایجاد نشود ، این بود که هم‌زمان با ساخت واحدهای مسکونی ، دستگاه‌هایی که این توانمندی را دارند ، موضوعات روبنایی از قبیل پارک ، مسجد ، مدرسه و موضوعات موردنیاز مردم را انجام دهند .

زارع در ادامه بیان کرد : در حوزه املاک و حقوقی در این ۳ سال اقداماتی از قبیل استرداد اراضی، رفع معارض ، خلع ید و فسق قطعات موجود در شهر انجام شده است که در تعهد ساخت مردم بود و بیشتر آن‌ها قطعات بزرگ نزدیک به ۶۰ هکتار بود به بیت‌المال برگردانده شد و ارزش تقریبی این اراضی نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد تومان برآورد شده است . در حوزه مشارکت و سرمایه‌گذاری نیز پروژه‌های مختلفی نزدیک به هزار میلیارد تومان در مرحله انعقاد یا انعقاد شده داریم که شامل تجاری ، فضای سبز ، آموزشی و ورزشی است و بخشی از این پروژه‌ها در طول این ۳ سال در قسمت روبنایی افتتاح شده است و بخشی از آن دو ماه آینده در هفته دولت از جمله دو پروژه تجاری و یک بوستان شهری افتتاح خواهد شد .

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان در ادامه به ارائه گزارش عملکرد این شرکت در دوره ۳ ساله دولت سیزدهم در حوزه‌های گوناگون پرداخت و گفت: در حوزه احداث و افتتاح بوستان شهری ، ۲۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع به ارزش ۳۰ میلیارد تومان افتتاح انجام شده است.

وی ادامه داد : در حوزه ورزشی سه مجموعه ورزشی به مساحت ۹ هزار و ۱۶۰ متر مربع به ارزش ۸۵ میلیارد تومان افتتاح انجام شده است . در حوزه ایجاد کلانتری و تأمین امنیت یک کلانتری به مساحت ۴۵۰ متر مربع به ارزش ۷ میلیارد تومان و در حوزه آموزشی ، دو باب مدرسه به مساحت ۶ هزار متر مربع به ارزش ۴۳ میلیارد تومان افتتاح شده است .

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان تاکید کرد : در حوزه روشنایی معابر ، در فازهای ۴ و ۷، فازهایی هستند که به صورت کارگاهی در حال احداث هستند ، ۱۰ هزار متر مربع به ارزش ۲۰ میلیارد تومان روشنایی معابر انجام شده است . در حوزه تکمیل و افتتاح ایستگاه متروی شهید فخری‌زاده که بین ایستگاه گلشهر و ایستگاه شهید سلیمانی است ، به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان تکمیل و افتتاح انجام شده است .

وی یادآور شد : در حوزه معابر یکی از بزرگ‌ترین تکالیف شرکت عمران شهر جدید مهستان ، در طول ۳ سال گذشته در فازهای ۴ و ۷ به مساحت ۲۵۰ هزار متر مربع و به ارزش ۱۳۵ میلیارد تومان عملیات خاک‌برداری ، آسفالت ، اجرای کف‌پوش و جدول‌گذاری انجام شده است و در ابتدای سال جدید هم قراردادهای آماده‌سازی را نیز در فازهای ۵ گانه شهر جدید به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم . یعنی در سنوات و دولت‌های گذشته فقط یک قرارداد به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که این عدد امروز به ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب ۵ قرارداد در حال انجام است .

 زارع خاطرنشان کرد : مهم‌ترین دغدغه‌ای که شهروندان عزیز ما در شهر جدید مهستان داشتند موضوع تعیین تکلیف پروژه ریحانه مربوط به بنیاد تعاون ناجا بود که تقریباً همه خبرنگاران شهرستان و استان در حال پیگیری این موضوع بودند . این پروژه مربوط به بنیاد تعاون ناجا است که ۴۶۰۰ واحد از ۱۳ سال گذشته بدون اقدام و بدون تعیین تکلیف باقیمانده بود که در دولت سیزدهم به همت وزیر راه و شهرسازی در هفته گذشته قرارداد آن مجدداً منعقد شد تا بنیاد تعاون ناجا عملیات اجرایی آن را آغاز کند و ان‌شاءالله بتوانیم این ۴۶۰۰ واحد در شهر جدید مهستان تحویل مردم دهیم .

 وی در پایان تصریح کرد : نهایتاً بعد از ۱۰ سال ، طرح تفصیلی شهر جدید مهستان به همت همکاران ما در اداره کل راه و شهرسازی و استانداری البرز بخصوص حمایت ویژه جناب آقای دکتر عبداللهی تصویب و نهایتاً در سال گذشته ابلاغ شد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با بیان آغاز عملیات اجرایی ۱۳ هزار واحد مسکونی در اشتهارد از افتتاح ۱۸۰۰ واحد مسکونی مهر ...

|

شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

|

بخش زیادی از جمعیت سرریز استان تهران متقاضی نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی است و باید نگاه ویژه به شهر جدید غرب استان مدنظر قرار گیرد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با حضور وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ۶ هزار و ۴۴۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید مهستان و پردیس افتتاح شد ...

|

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساخت این شهرک مسکونی چهار سال زمان می‌برد و به شکلی احداث خواهد شد تا حمل‌ونقل و کیفیت زندگی شهری آن متناسب با استانداردها باشد .

|

نظرات کاربران