در حال بارگذاری ...

تشکیل ستاد ویژه راهبری ، رصد و پایش مستمر اجرای برنامه هفتم توسعه در وزارت راه و شهرسازی

ضمن آسیب شناسی برنامه های قبلی و بررسی نیازهای قطعی نیل به هدف، این وزارتخانه در تمامی مراحل تدوین لایحه در دولت و بررسی کارشناسی در مجلس و سپس مجمع تشخیص مصلحت نظام (با هماهنگی دولت) حضور بسیار فعال و پویایی داشت .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از تشکیل ستاد ویژه راهبری ، رصد و پایش اجرای احکام حوزه راه و شهرسازی در برنامه هفتم توسعه با مسئولیت معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی و با هدف اجرای حداکثری و فعال‌سازی تمامی ظرفیت‌های قابل توجه این برنامه خبر داد .

مهرداد بذرپاش گفت : پیرو ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم با رویکرد "پیشرفت اقتصادی توام با عدالت با نرخ رشد اقتصادی متوسط ۸ درصد در طول برنامه با تأکید بر افزایش بهره‌وری کل" توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، با برنامه‌ریزی منسجم و کار کارشناسی بسیار گسترده و قوی‌ که تقریباً از یک سال قبل از شروع بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه ، در وزارتخانه انجام شد، تدوین برنامه‌ای درون‌زا، برون‌نگر ، تحوّل‌گرا ، کارا و متّکی بر اقتصاد مردمی با کمترین وابستگی به تکانه‌های اقتصاد جهانی در دستور کار قرار گرفت . ضمن آسیب شناسی برنامه های قبلی و بررسی نیازهای قطعی نیل به هدف، این وزارتخانه در تمامی مراحل تدوین لایحه در دولت و بررسی کارشناسی در مجلس و سپس مجمع تشخیص مصلحت نظام (با هماهنگی دولت) حضور بسیار فعال و پویایی داشت .

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : بحمدالله با تلاش‌های صورت گرفته و همراهی مراجع تصمیم‌گیری بسیاری از احکام مورد نظر تصویب و ابلاغ شد که بعضاً ظرفیت‌های فوق العاده و بی‌سابقه‌ای را پیش روی وزارت راه و شهرسازی قرار داده است .

عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه با بهره‌مندی کامل از ظرفیت‌های احکام برنامه هفتم جهش مناسبی در همه حوزه‌های ماموریتی وزارت راه و شهرسازی ایجاد خواهد شد ، توضیح داد : لازمه بهره‌مندی کامل از ظرفیت‌های این احکام مطلوب برنامه‌ریزی منسجم برای اجرا و پیگیری آنهاست که به همین منظور ضمن دسته بندی و ابلاغ اجرای فوری کلیه احکام مرتبط مستقیم و غیر مستقیم برنامه هفتم توسعه با حوزه حمل و نقل ، مسکن و شهرسازی به تفکیک وظایف هر یک از معاونت‌ها و زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی ، ستاد ویژه ای با مسؤولیت معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی و عضویت کلیه معاونان و رؤسای دستگاه‌های وابسته این وزارتخانه با مأموریت راهبری ، رصد و پایش استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌های برنامه هفتم توسعه تشکیل شد .

به گفته وی ، در این ستاد کلیه هماهنگی های لازم جهت به کارگیری حداکثر توان فنی ، نرم افزاری و سخت افزاری ، اعتباری و اجرایی وزارتخانه برای تحقق رشد مورد هدف در برنامه انجام خواهد شد .

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد : معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی علاوه بر موارد فوق موظف است ضمن راهبری کلان و ارزیابی برنامه‌ها و نحوه اجرای کلیه احکام مذکور توسط مجموعه بزرگ راه و شهرسازی نسبت به ارایه گزارش روند اجرای احکام مبتنی بر برنامه زمانبندی مصوب اولیه و تحلیل مدیریتی آنها به وزیر راه و شهرسازی در بازه‌های زمانی کوتاه مدت اقدام و بازخورد آنها را در ادامه مسیر مستمر خود اعمال کند .




مطالب مرتبط

این سامانه جامع و یکپارچه و تحت وب است و سرورهای اصلی آن در وزارت راه و شهرسازی و صندوق ملی مسکن نصب شده که تمامی استان‌ها نیز به آنها متصل می‌شوند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی از برگزاری پویش سراسری واگذاری زمین و آغاز عملیات اجرایی اتاق‌های مادر و کودک ...

|

با تلاش های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد . با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد .

|

شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

|

از مجموع متقاضیان حائز شرایط ۱۰۹ نفر تخصیص پروژه شده اند . این واحدهای مسکونی در شهرهای آزادشهر و بندر ترکمن قرار داشته و بدیهی است در صورت تامین زمین به فرهنگیان سایر شهرهای استان نیز تخصیص پروژه خواهد شد .

|

نظرات کاربران