در حال بارگذاری ...
  • برنامه الصاق ۳۰۰ هزار هکتار زمین به پهنه‌های شهری برای تحقق ساخت ۶ میلیون مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از برنامه الصاق ۳۰۰ هزار هکتار زمین به پهنه‌های شهری و تشکیل ستاد اجرایی سازی این برنامه در وزارتخانه خبر داد و گفت : تامین این میزان زمین، عملا می‌تواند ما را به عدد ساخت ۶ میلیون مسکن برساند .

    مهرداد بذرپاش در جلسه هیئت دولت با قدردانی از همکاری‌های وزراتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و امور خارجه و دیگر بخش‌های مرتبط در زمینه افزایش قابل توجه ترانزیت کالا از کشور ، به افزایش ۸۹ درصدی آمار ترانزیت در ۳۳ ماهه دولت مردمی نسبت به ۳۳ ماهه متناظر دولت قبل اشاره و تصریح کرد : در سال گذشته فقط در بخش جاده‌ای ۱۵ میلیون تن ترانزیت کالا داشتیم . در برنامه هفتم توسعه رسیدن به عدد ۱۶ میلیون تن ترانزیت کالا در سال اول اجرای برنامه هدف‌گذاری شده که با توجه به روال فعلی اطمینان دارم که تا پایان سال ۱۴۰۳ از رقم ۲۲ میلیون تن عبور خواهیم کرد و این مایه افتخار برای کشور و البته از ثمرات تلاش‌های شهید عزیز ما در توسعه و تقویت روابط با همسایگان است .

    بذرپاش همچنین به موضوع مسکن و مباحث مطرح شده درباره آن در ایام تبلیغات انتخاباتی اشاره و با بیان اینکه ساخت مسکن یک اقدام زمان‌بر و چند ساله است ، اظهار کرد : در مدت سپری شده از دولت مردمی بر اساس آمار مراجع رسمی ، عملیات ساخت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و از این تعداد تاکنون بیش از ۵۶۰ هزار واحد تکمیل و تحویل شده است .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ابلاغ قانون ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال در آبان سال ۱۴۰۰ گفت : در حدود ۲۹ ماهی که از آغاز اجرای این قانون گذشته یک عقب‌ماندگی ناچیزی نسبت به زمان داشتیم که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این عقب‌ماندگی نیز قرار بود، جبران شود .

    برنامه الصاق ۳۰۰ هزار هکتار زمین به پهنه‌های شهری

    بذرپاش همچنین با بیان اینکه طبق اعلام رسمی بانک مرکزی رشد تولید بخش مسکن از منفی ۶,۹ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۷.۱ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده است ، به برنامه الصاق ۳۰۰ هزار هکتار زمین به پهنه‌های شهری کشور و تشکیل ستاد اجرایی‌سازی این برنامه در وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود : اجرای این برنامه و تامین این میزان زمین ، عملا می‌تواند ما را به عدد ساخت ۶ میلیون مسکن برساند .

    احداث ۲ شهر در سواحل جنوبی کشور آغاز شده است

    وزیر راه و شهرسازی به آغاز اجرای طرح ساخت شهرهای ساحلی در دولت مردمی نیز اشاره کرد و گفت : اجرای این طرح دیگر از سطح آرزو گذشته و امروز احداث دو شهر ساحلی در سواحل جنوبی کشور آغاز شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی محسن صادقی به عنوان مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی منصوب شد .

    |

    وی متولد ۱۳۵۵ و دارای مدرک کارشناسی ارشد پیوسته معماری از دانشگاه تهران و دکترای شهرسازی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است . صادق مالواجرد در ۲۷ دی ماه ۱۳۹۷ توسط محمد اسلامی وزیر اسبق به سمت معاون شهرسازی و معماری منصوب شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مکاتبه با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور ، راهنمای ارزیابی ایمنی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

    |

    نظرات کاربران