در حال بارگذاری ...
  • موافقت با الحاق ۴۰۸ هکتار اراضی به محدوده شهرهای پردیس ، کرمانشاه و جوانرود

    موضوع اصلاح حریم و الحاق اراضی به محدوده شهری پردیس برای اجرای نهضت ملی مسکن در این نشست بررسی شد و با رفع تداخل با منطقه حفاظت شده محیط زیست و همچنین رفع تداخل با تقسیمات کشوری با رای اکثریت آرا با الحاق این اراضی به محدوده شهر پردیس موافقت شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از موافقت شورا با الحاق در مجموع ۴۰۸ هکتار اراضی به محدوده شهرهای پردیس ، کرمانشاه و جوانرود برای اجرای نهضت ملی مسکن خبر داد .

    خسرو دانشجو ضمن اعلام برگزاری چهارمین نشست شورا در سال جاری جزئیاتی از موضوعات و تصمیمات اخذ شده در این نشست را تشریح کرد .

    موافقت با الحاق ۱۲ هکتار اراضی به پردیس برای نهضت ملی مسکن

    دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در بیان جزئیات این نشست توضیح داد : موضوع اصلاح حریم و الحاق اراضی به محدوده شهری پردیس برای اجرای نهضت ملی مسکن در این نشست بررسی شد و با رفع تداخل با منطقه حفاظت شده محیط زیست و همچنین رفع تداخل با تقسیمات کشوری با رای اکثریت آرا با الحاق این اراضی به محدوده شهر پردیس موافقت شد .

    ضرورت بازنگری مکان‌یابی و امکان‌سنجی شهر خلیج فارس در کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی

    معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : همچنین در این نشست ، مکان‌یابی و امکان سنجی شهر جدید خلیج فارس در راستای سیاست‌های بالادستی جهت توسعه سکونتگاه‌های ساحلی جنوب و اقتصاد دریامحور مورد بررسی قرار گرفت که طرح تهیه شده به دلیل مشکلاتی از جمله مجاورت با مناطق چهارگانه محیط زیست برای بررسی مجدد به کمیته فنی شورای عالی بازگشت تا با بررسی‌های مجدد و رفع مشکلات مطرح شده در تهیه این طرح ، بار دیگر با انجام اصلاحات برای بررسی در شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح شود .

    ۳۷۵ هکتار به محدوده شهر کرمانشاه برای تولید مسکن الحاق می‌شود

    به گفته دانشجو ، موضوع الحاق ۱۷۱ هکتار اراضی موسوم به پشته‌کش و الحاق ۲۰۴ هکتار اراضی موسوم به چشمه روضان به محدوده شهر کرمانشاه برای نهضت ملی مسکن نیز مورد بررسی قرار گرفت و با در نظر گرفتن ملاحظات اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری ، رعایت صورت‌جلسه کمیته فنی و همچنین افق جمعیتی و نیاز شهر به این الحاق‌ها با الحاق ۱۷۱ هکتار اراضی موسوم به پشته کش و همچنین ۲۰۴ هکتار اراضی موسوم به چشمه روضان به محدوده شهر کرمانشاه برای تولید مسکن موافقت شد .

    موافقت با الحاق ۲۱ هکتار به محدوده شهر جوانرود

    وی ادامه داد : در این نشست همچنین موضوع الحاق ۲۱ هکتار به محدوده شهر جوانرود در استان کرمانشاه برای نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت و با لحاظ تمامی ملاحظات زیست محیطی و نیاز شهر به تولید مسکن با الحاق این اراضی به محدوده شهر جوانرود موافقت شد . 

    به گفته این مقام مسئول ، در این نشست همچنین اصلاح مصوبه شورای عالی با موضوع مغایرت اساسی شهر تهران (رفع ابهام از مصوبه مورخ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ شورای عالی) مورد بررسی قرار گرفت و با این اصلاحیه که با حضور مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران و حمیدرضا صارمی معاون معماری و شهرسازی تهران برگزار شد ، موافقت شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت : در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج جنوب کرمان ، طرح آماده سازی زمین های نهضت ملی منوجان به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت با الحاق ۳۶ هکتار به محدوده شهرهای اسفراین ، شیروان و زیارت در راستای نهضت ملی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    هم اکنون عملیات آماده‌سازی اراضی ۳۵ هکتاری نهضت ملی مسکن شهمیرزاد توسط شهرداری شهمیرزاد در حال اجراست و دستگاه‌های خدمات رسان آب و برق با انجام عملیات انتقال خطوط ، خدمات زیربنایی لازم را فراهم می‌کنند .

    |

    در گلستان تا کنون برای شهرهای گرگان ، گنبد کاووس ، گمیشان ، علی آباد کتول ، بندر ترکمن ، نوکنده ، سیمین شهر ، آق قلا ، خان ببین ، نگین شهر ، گالیکش ، قرق ، کلاله و مراوه تپه طرح متناسب با تخصیص سرانه آموزشی موردنیاز تهیه شد .

    |

    نظرات کاربران