در حال بارگذاری ...
  • برگزاری دوازدهمین نشست رفع موانع و مشکلات تحویل و تحول اراضی ملی و دولتی در محدوده و حریم شهرها

    در این نشست که با حضور مدیران استانی و ستادی حوزه معماری و شهرسازی ، امور اراضی و حوزه جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری برگزار شد ، مشکلات اعلام شده توسط استان‌ها مورد به مورد بررسی و اقدامات لازم برای حل این مشکلات انجام شد . 

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری دوازدهمین نشست رفع موانع و مشکلات تحویل و تحول اراضی ملی و دولتی در محدوده و حریم شهرها با اولویت استفاده از این اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن در راستای اجرای ماده ۱۳ تفاهمنامه دوجانبه وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی خبر داد .

    ارسلان مالکی با اشاره به اینکه رویکرد این نشست‌ها حل مسائل پیش آمده در روند اجرای تفاهمنامه است ، گفت : در این نشست که با حضور مدیران استانی و ستادی حوزه معماری و شهرسازی ، امور اراضی و حوزه جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری برگزار شد ، مشکلات اعلام شده توسط استان‌ها مورد به مورد بررسی و اقدامات لازم برای حل این مشکلات انجام شد . 

    وی افزود : تعیین تکلیف اراضی واقع در شهرهای یزد ، همدان ، اراک و روستای کامو از توابع شهرستان کاشان و همچنین اجرای مقررات ماده ۵۶ از جمله مواردی بود که در این نشست به آنها پرداخته شد . 

    گفتنی است نمایندگانی از استان‌های اصفهان ، یزد ، هرمزگان ، همدان و مرکزی به صورت ویدئو کنفرانسی در این نشست حضور داشتند .




    مطالب مرتبط

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی با تولیدکنندگان موفق داخلی بتوانیم از ظرفیت این صنایع در پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شویم .

    |

    در مجموع یک‌هزار و ۶۳۲ پروژه آماده سازی به مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار در کشور آغاز شده که ظرفیت واحدپذیری این پروژه‌ها بیش از یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد مسکونی است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از توافق این سازمان با بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی برای اختصاص ۷۹ هکتار زمین برای ...

    |

    شهر عسگران فاقد اراضی دولتی مناسب در محدوده و حریم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است لذا با تعاملات صورت گرفته با شهرداری قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع در قالب تهاتر با سایت ۱۸.۷ هکتاری کارگاهی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شد .

    |

    نظرات کاربران