در حال بارگذاری ...

اختصاص ۲۶۴ میلیارد تومان برای اجرای شبکه‌های برق و آب و فاضلاب نهضت ملی مسکن خراسان‌جنوبی

از مبلغ کل واریز شده مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع نیروی برق استان و مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان به شرکت آب و فاضلاب استان بابت عملیات زیربنایی و اجرای شبکه‌های مورد نیاز است . مجموعاً طی ۱۰ ماه گذشته بالغ بر ۵۵۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به حساب این دو دستگاه واریز شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی گفت : به منظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، مبلغ ۲۶۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای عملیات زیربنایی سایت‌های این طرح مهم ملی در استان واریز شد .

میرمحمد مودی افزود : تامین بخشی از منابع مالی احداث زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و در این باره دولت سیزدهم در ساخت مسکن اهتمام ویژه‌ای به زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی و زیربنایی دارد .

وی ادامه داد : در این راستا با پیگیری‌های به عمل آمده مبلغ ۲۶۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و صندوق ملی مسکن به حساب شرکت‌های توزیع نیروی برق و آب و فاضلاب استان بابت تامین و اجرای عملیات زیربنایی سایت‌های نهضت ملی مسکن در استان اختصاص و واریز شد .

مودی افزود : از مبلغ کل واریز شده مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع نیروی برق استان و مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان به شرکت آب و فاضلاب استان بابت عملیات زیربنایی و اجرای شبکه‌های مورد نیاز است . مجموعاً طی ۱۰ ماه گذشته بالغ بر ۵۵۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به حساب این دو دستگاه واریز شده است .

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی گفت : با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن نیازمند ایجاد توازن بین ساخت واحدهای مسکونی و زیرساخت‌های خدماتی است این اداره کل با مدنظر قراردادن رویکردی اساسی در صدد است تا متقاضیان با چالش نبود امکانات و خدمات مواجه نشوند .

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های آب ، برق و گاز در طرح نهضت ملی مسکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ، گفت : ضروری است با توجه به اینکه تعدادی از واحدهای این طرح ملی در استان در مرحله سفت کاری و نازک کاری هستند، دستگاه‌های خدمات رسان هرچه زودتر برنامه‌های خود را عملیاتی کنند .




مطالب مرتبط

بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

|

اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

|

تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

|

نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در بخش تامین زمین رتبه اول ، تعداد قراردادهای آماده سازی سایت‌ها رتبه اول ، تعداد پروانه‌های نوسازی در بافت فرسوده و ناکارآمد رتبه دوم و واگذاری زمین در بخش روستایی رتبه اول کشور را داراست و جزو استان‌های پیشران کشور است .

|

در طرح نهضت ملی مسکن نیز برای اولین بار واگذاری زمین به‌صورت ویلایی و یک طبقه حیاط دار در شهرهای استان صورت پذیرفت که میزان رضایت مندی بالایی را در سطح مردم ایجاد کرد که تاکنون در سطح استان بالغ بر ۷ هزار قطعه زمین اختصاص یافته‌است .

|

نظرات کاربران