در حال بارگذاری ...

رسیدگی به مشکلات اجرایی طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان برخوار

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان وضعیت مسکن شهرستان برخوار به صورت ریزبینانه رسیدگی شد و مباحث مرتبط با تامین زمین ، مراحل ساخت پروژه‌ها ، تحویل به متقاضیان ، خدمات زیربنایی و ... مورد بررسی قرار گرفت .

یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان ، مدیران کل سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا برگزار شد .  

در این نشست دو دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان برخوار به صورت ویژه بررسی و ضمن ارائه گزارشی از سوی فرماندار این شهرستان، در راستای رفع موانع اجرایی تصمیماتی اتخاذ شد .  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه در خصوص مباحث مطرح شده اظهار کرد: به طور کلی در این نشست وضعیت مسکن شهرستان برخوار به صورت ریزبینانه رسیدگی شد و براین اساس مباحث مرتبط با تامین زمین ، مراحل ساخت پروژه‌ها ، تحویل به متقاضیان ، خدمات زیربنایی و تمامی مباحث مورد نظر در حوزه مسکن بررسی شدند .   

وی افزود : مطابق با گزارش هایی که ارائه شد در این شهرستان برای طرح های حمایتی مسکن شامل طرح نهضت ملی مسکن ، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال در مجموع بیش از ۶ هزار نفر برای شهرهای دولت آباد ، حبیب آباد ، خورزوق ، دستگرد ، کمشچه ، سین و شاپورآباد اقدام به ثبت نام کردند . پس از پالایش و بررسی های لازم از متقاضیان ثبت نامی ، در حال حاضر افزون بر ۴ هزار و ۳۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال هستند همچنین برای تامین اراضی مورد نیاز زمین هایی جهت الحاق پیش بینی شده است که در دست بررسی و پیگیری قرار دارد .  

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکونی در دست اجرا شهر دولت آباد بیان کرد: پروژه ۶۳ واحدی در حال اجرای تاسیسات و نازک کاری بوده که ۶۸ درصد از نازک کاری انجام شده است همچنین پروژه ۸۱ واحدی این شهر نیز در مرحله نازک کاری دارای ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و در حال حاضر تعدادی نیز آماده بهره برداری شده است .  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اصفهان اظهار کرد : در این استان در مجموع افزون بر ۴۶۵ هزار نفر اقدام به ثبت نام کردند و بیش از ۱۵۷ هزار متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند .  

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای بیش از ۴۵ هزار و ۶۰۰ متقاضی تخصیص پروژه انجام شده است ، گفت : تا کنون بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه تعیین و افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه ها تعریف شده همچنین در حال حاضر برای بیش از ۳۱ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی پروانه ساختمانی اخذ شده است .  

گفتنی است پس از اتمام جلسه شورای مسکن ، سی و دومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان با حضور اعضا برگزار و در این نشست شهرداری دولت‌آباد در خصوص پروانه های صادر شده در بافت‌های ناکارآمد شهری ، اقدامات صورت پذیرفته و پیشنهادات برای استفاده از ظرفیت‌ بسته‌های تشویقی احداث مسکن در بافت ، گزارشاتی را ارائه کرد که با همفکری اعضا مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت .  




مطالب مرتبط

در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان وضعیت طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان ورزنه شامل مباحث مرتبط با تامین ...

|

نهضت ملی مسکن فرصتی برای خانه دار شدن کسانی است که نمی‌توانند به هر دلیلی صاحب‌خانه شوند لذا باید از همه ظرفیت ها برای اجرای هر چه سریعتر طرح های آماده سازی سایت های طرح نهضت ملی مسکن بهره گرفت .

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از غیر قانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن طبق ماده ۱۳ قانون ...

|

نظرات کاربران