در حال بارگذاری ...
  • ضرورت بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای به حداقل رساندن آسیب به ساختمان‌ها در مناطق حاشیه خلیج‌فارس

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در بازدید از زیرساخت‌ها و پروژه‌های متنوع ساختمانی و ابنیه فنی سازمان منطقه آزاد قشم که با هدف عقد تفاهم‌نامه همکاری علمی ، پژوهشی و آموزشی انجام شد بر ضرورت بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای به‌حداقل‌رساندن مشکلات ناشی از شرایط محیطی و اقلیمی خاص مناطق حاشیه خلیج‌فارس همچون خوردگی و دوام پایین مصالح ساختمانی ، ساختمان‌ها و ابنیه فنی ، تاکید کرد .

    محمدمهدی حیدری از زیرساخت‌ها و پروژه‌های متنوع ساختمانی و ابنیه فنی سازمان منطقه آزاد قشم به منظور عقد تفاهم‌نامه همکاری علمی ، پژوهشی و آموزشی بازدید کرد . همچنین در جریان این بازدید نشستی نیز با رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قشم انجام شد .

    در این نشست عادل پیغامی رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ضمن عرض خیر مقدم به رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و هیات کارشناسی همراه ، از توجه وی و تسریع در پیاده‌سازی مفاد تفاهم‌نامه همکاری علمی ، پژوهشی و آموزشی فی‌مابین در جهت ارتقا حوزه ساخت‌وساز در جزیره قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس و رفع نیازهای تحقیقاتی و آموزشی آن ، تشکر و تقدیر کرد .

    پیغامی ضمن ارائه وضعیت کلی ساخت‌وساز در پهنه جزیره قشم ، به معرفی اجمالی پروژه‌های خاص احداث‌شده و در حال احداث در این جزیره پرداخت و خواستار بازدید فنی هیات کارشناسی اعزامی از سوی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی برای ارائه راهکارهای فنی و کارشناسی برای ارتقا کیفیت ، استحکام و دوام و همچنین رفع نیازهای علمی و پژوهشی در این زمینه شد .

    رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) همچنین یاد و خاطره شهید جمهور و شهدای خدمت ، آمادگی مجدد مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در جهت رفع نیازهای علمی و پژوهشی حوزه ساخت و ساز در پهنه کشور ، خصوصاً توجه به این مهم در مناطق حاشیه خلیج‌فارس و به‌ویژه جزایر آن را ، با توجه به شرایط اقلیمی و زیست‌محیطی خاص آن ، مضاعف دانست .

    وی بهره‌مندی از فناوری‌های نوین را برای به‌حداقل‌رساندن مشکلات ناشی از شرایط محیطی و اقلیمی خاص مناطق حاشیه خلیج‌فارس اعم‌ از خوردگی و دوام پایین مصالح ساختمانی ، ساختمان‌ها و ابنیه فنی ، مهم ارزیابی کرد .

    حیدری استفاده از مصالح ساختمانی دارای گواهی‌نامه فنی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی را یکی از راهکارهای مؤثر ارتقا حوزه ساخت‌وساز در پروژه‌های متنوع ساختمانی و ابنیه فنی کشور ، معرفی کرد .

    رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ابراز امیدواری کرد تا طی برگزاری این سفر کارشناسی دو روزه، بررسی امکان ارائه راهکارهای پیشنهادی برای رفع نیازهای علمی و پژوهشی حوزه ساخت‌وساز در پهنه جزیره قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس فراهم شود .

    وی اراده و تدبیر مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد قشم خصوصاً رئیس هیات مدیره و مدیرعامل آن به‌واسطه‌ی توجه ویژه به نیاز در به‌کارگیری رویکرد صنعتی‌سازی ، فناوری‌های نوین ساخت‌وساز ، همچنین بهره‌مندی از خدمات ارزنده شرکت‌های دانش‌بنیان در این راستا را مایه مباهات دانست .

    لازم به ذکر است پس از برگزاری این نشست ، بازدیدهای فنی توسط رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و هیات کارشناسی همراه به اتفاق معاونان و مدیران فنی و مهندسی سازمان منطقه آزاد قشم طی این سفر دو روزه در پهنه جزیره قشم انجام شد .

    مقرر شد تا پروژه‌های مختلف تحقیقاتی همچنین کارگاه‌های متنوع آموزشی برای استقرار نظام تعالی کیفیت پروژه‌های ساخت‌وساز ، ظرفیت‌سنجی در تولید مصالح ساختمانی دانش‌بنیان ، تأیید صلاحیت و کنترل فنی تأمین‌کنندگان و واردکنندگان مصالح ساختمانی در قالب صدور گواهی‌نامه فنی ، تولید محصولات بتنی و آسفالتی بر پایه فرآورده‌های گوگردی ، بازیافت نخاله‌های ساختمانی منتج به محصولات جدید ، همچنین پایش مستمر پروژه‌های ساختمانی و ابنیه فنی مبرز در حال احداث جزیره قشم ، در قالب نظارت عالیه و کنترل مضاعف مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی برای سازمان منطقه آزاد قشم بر اساس انعقاد قراردادهای مستقل صورت پذیرد .




    مطالب مرتبط

    برخی از حفره‌ها و تونل‌های زیرسطحی در شهر تهران و سایر کلانشهرها قابل شناسایی است و برخی نیز قابل شناسایی نیستند . زیرا عامل به وجود آورنده برخی از آنها ناشی از گسیختگی لوله‌ها و فرسودگی تاسیسات شهری ، مسدود کردن مسیرهای جریان آب و عوامل متعدد است .

    |

    خاطرنشان می‌گردد حضور در این وبینار تخصصی رایگان است و به شرکت کنندگان گواهی الکترونیکی الکترونیکی حضور اعطاء خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت : برای صنعتی سازی باید یک مدل اقتصادی پیدا کنیم زیرا سرعت نظام بانکی پاسخگوی ...

    |

    بر اساس آمارهای رسمی از حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر کاشمر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۷۰ درصد واحدها فاقد اسکلت و همچنین از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار واحد مسکونی شهر خلیل‌آباد نزدیک به این گسل نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۷۰ درصد فاقد اسکلت است . این ...

    |

    دغدغه مهم ما کیفیت مصالح ساختمانی بوده و از سال‌های گذشته مرکز تحقیقات ارائه گواهی‌نامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه خود قرار داده است .

    |

    نظرات کاربران