بازدید مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از پروژه بازآفرینی باغراه حضرت فاطمه (س)
پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) پس از انتقال خط راه آهن تهران - تبریز به زیرزمین ، با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی ، افزایش سرانه فرهنگی ، ورزشی ، اقتصادی و رفاهی مناطق کم برخوردار ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران ، بر روی بام این تونل در محدودهای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی - غربی و عرض متوسط ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار توسط ۱۲ پیمانکار در حال اجراست .
به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، آخرین وضعیت ساخت پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه (س) پس از انتقال خط راه آهن تهران - تبریز به زیرزمین ، با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی ، افزایش سرانه فرهنگی ، ورزشی ، اقتصادی و رفاهی مناطق کم برخوردار ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران ، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت .
با حضور محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، اعضای هیات مدیره این شرکت و مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران آخرین وضعیت ساخت پروژه باغ راه حضرت فاطمه الزهرا (س) ، به عنوان بزرگترین پروژه بازآفرینی شهر تهران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت .
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در این نشست که با حضور اعضای هیاتمدیره و معاونین شرکت بازآفرینی شهری ایران و تعدادی از مدیران سازمان نوسازی شهر تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه پروژه بازآفرینی شهری احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) بعد از پروژه طرح بازآفرینی ، نوسازی و توسعه میدان شهید بهشتی تبریز (چهار راه منصور) بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری به شمار میآید ، گفت : دو موضوع تراکم حداقلی و پایین بودن سرانه خدمات زیربنایی و روبنایی در مناطق کم برخوردار باعث بروز احساس تبعیض اجتماعی در شهرها و ایجاد به اصطلاح شمال و جنوب شهر شده است .
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) در راستای کاهش فاصله طبقاتی محلات توسعه یافته و کم برخوردار است ، اظهار کرد : این پروژه به نوسازی بافتهای فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران کمک میکند و به معنای واقعی یک پروژه بازآفرینی شهری تمام عیار است؛ هم سرانه خدماتی و روبنایی محلات ۱۳ گانه اطراف این باغ راه را تکمیل میکند و هم باعث تحریک توسعه و شتاب بخشی به نوسازی مسکن در اطراف خود میشود .
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه باید با اطلاعرسانی وسیع و گسترده ساکنان در شهر تهران و سایر شهرها از منافع پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) آگاهی پیدا کنند ، اظهار کرد : پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) باید به عنوان الگو برای سایر شهرداریهای سراسر کشور معرفی شود .
آیینی با اشاره به اینکه ساخت پروژه باغ راه حضرت فاطمه الزهرا (س) از پروژههای مشترک بازآفرینی شهری (راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت بازآفرینی شهری ایران به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران) به شمار میآید ، گفت : آمادگی داریم تا به عنوان دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری ، نحوه انجام و همچنین پیشرفت این پروژه بزرگ نوسازی بافتهای ناکارآمد در مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را برای بهرهگیری از این تجربه خوب به سراسر کشور اطلاعرسانی کنیم .
گفتنی است پس از پایان این نشست ، حاضرین در جلسه از روند ساخت پروژه باغ راه حضرت فاطمه الزهرا (س) بازید کردند .
پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) پس از انتقال خط راه آهن تهران - تبریز به زیرزمین ، با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی ، افزایش سرانه فرهنگی ، ورزشی ، اقتصادی و رفاهی مناطق کم برخوردار ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران ، بر روی بام این تونل در محدودهای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی - غربی و عرض متوسط ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار توسط ۱۲ پیمانکار در حال اجراست .