در حال بارگذاری ...

دستور وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکلات اراضی فاز دوم شهرک خاوران تبریز

با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در دستور کار شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار می‌گیرد تا در خصوص الحاق این اراضی به طرح تفصیلی شهر تبریز تعیین تکلیف شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی از دستور وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکلات اراضی فاز دوم شهرک خاوران تبریز در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد .

محمد سرلک از حل مسائل و مشکلات مربوط به اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز خبر داد .

مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی گفت : این اراضی چندین سال در خارج از محدوده طرح جامع شهر تبریز قرار داشت که با درخواست‌های مکرر مردم و سال‌ها بلاتکلیفی مالکان ، موضوع در دور اول و دوم سفر استانی شهید جمهور در دستور کار مدیریت شهری استان آذربایجان شرقی قرار گرفت .

سرلک ادامه داد : با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در دستور کار شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار می‌گیرد تا در خصوص الحاق این اراضی به طرح تفصیلی شهر تبریز تعیین تکلیف شود .

وی توضیح داد : با تاکید معاون اول رئیس جمهور ، تعیین تکلیف اراضی مذکور با اعمال تصویب‌نامه هیئت وزیران در ارتباط با تبصره ۳ بند ز اصلاحی ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها همچنین تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بررسی الحاق اراضی مذکور در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، موضوع الحاق اراضی خاوران ۲ بعد از اخذ مجوزهای استانی کارگروه امور زیربنایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و متعاقب آن مصوبه کمیسیون ماده ۵ و در راستای ماده ۴۵ آیین نامه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران ، تغییرات طرح تفصیلی افزایش محدوده به فاز دوم شهرک خاوران تبریز در شورای عالی شهرسازی و معماری ، تعیین تکلیف خواهد شد .




مطالب مرتبط

شهر جدید خلیج فارس در نقطه ای ژئو استراتژیک ، ژئو اکونومیک و ژئو پلتیک ، در دهانه ورودی دستیابی ایران به عمق آب‌های آزاد جهان قرار گرفته و محل تلاقی لجستیک ترین مد حمل و نقلی ایران با چهار مد دریایی ، هوایی ، زمینی و ریلی قرار دارد و با داشتن انواع فرصت های اقتصادی ‌ و طبیعی می ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

|

نظرات کاربران